رحیل عاشقانه‌ای در دل قاجار / سریالی تاریخی با درون‌مایه عاشورایی

رحیل جدیدترین سریال شبکه سه سیماست که در ژانر تاریخی ساخته شده است، این مجموعه قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر فردی به اسم «مها» و از دربار قاجار است که تلاش می‌کند دیگر زنان اندرونی را با خود متحد و یک تعزیه عاشورایی اجرا کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سریال‌های تاریخی از همان زمان ظهور تلویزیون همواره ژانر محبوبی بوده‌اند. درام ها و کمدی‌های تاریخی دریچه‌ای از اتفاقات، تراژدی‌ها و رنج‌های گذشته را به روی مخاطب باز کرده و بسیاری از آن‌ها توجه ویژه و فوق العاده‌ای به جزییات و دقت تاریخی دارند.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان آغاز فصل دوم سریال زخم کاری

در این بین، برخی سریال‌های تاریخی بر اساس زندگی شخصیت‌های واقعی ساخته شده‌اند در حالی که برخی دیگر روی شخصیت‌های کاملاً اورجینال و ساختگی تمرکز دارند. گاهی اوقات، این سریال‌ها برای افزایش پیچیدگی و تنش به شدت دراماتیزه می‌شوند و اگر چه این موضوع ممکن است به جنبه تاریخی سریال آسیب بزند، بسیاری از طرفداران این ژانر راضی هستند اگر این تغییرات باعث جذابیت بیشتر داستان شود.

اخیرا شبکه سه نیز دست به تولید سریالی تاریخی زده، سریالی که یک روایت از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی به مخاطب ارائه می‌کند.

رحیل جدیدترین سریال شبکه سه سیماست که در ژانر تاریخی ساخته شده است، این مجموعه قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر فردی به اسم «مها» و از دربار قاجار است که تلاش می‌کند دیگر زنان اندرونی را با خود متحد و یک تعزیه عاشورایی اجرا کند. مجموعه رحیل که به کارگردانی مسعود آب پرور و نویسندگی فرهاد نقدعلی ساخته شده و در واقع درون مایه‌ای عاشورایی دارد.

رحیل

در سریال رحیل بازیگرانی مطرح از جمله حمیدرضا آذرنگ، مریم کاویانی، نسیم ادبی و هومن برق‌نورد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال در ٤٠ قسمتی ساخته شده که فصل نخست آن در ۲۰ قسمت در ایام ماه صفر و فصل دوم به مناسبت ایام فاطمیه روی آنتن می‌رود.

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده مجموعه رحیل است. وی سریال‌های پرمخاطبی از جمله او یک فرشته بود، پلیس جوان، احضار و انقلاب زیبا را در کارنامه هنری خود دارد.

عباسی‌زاده در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد: «نگاه ما در این سریال توجه به هویت ایرانی بود که با اندیشه پایداری زنان در تاریخ همراه است و تمسک‌ جستن به اهل‌ بیت (ع) می‌تواند به این مسیر جهت درستی ببخشد.»

به گزارش ایسکانیوز، سریال رحیل از روز شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه سه می رود و تکرار آن ۰۰:۴۵ بامداد ۰۹:۴۵ صبح و ۱۴:۱۰ ظهر می باشد

انتهای پیام/

کد خبر: 1195605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =