بار علمی در دانشگاه‌های دولتی بیش از دیگر دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بار علمی در دانشگاه‌های دولتی بیشتر از سایر دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است و متاسفانه امروز علم به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخیرا برخی رسانه‌های وابسته به دولت به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) اقدام به جریان‌سازی رسانه‌ای و انتشار هدفمند و سوگیرانه ده‌ها گفتگوی تخریب‌گرایانه علیه دانشگاه آزاد اسلامی کردند. 

این در حالی است که اگر این اقدام عجیب و کم سابقه ایرنا را بخواهیم نقد سازنده بخوانیم؛ شاخص‌ها و مولفه‌های نقد منصفانه و دلسوزانه بارها و بارها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تشریح و ایشان نسبت به رعایت مرز آن با بدگویی و تخریب هشدار داده‌اند. بنابراین پر واضح است که اگر نیت خیرخواهانه داریم و هدفمان کمک به اصلاح امور است باید در چارچوب‌های نقد منصفانه یعنی پرداختن توامان به نقاط قوت و ضعف حرکت کنیم و ضمن اینکه از لحن تند، بدگویی و فضای تخریب فاصله می‌گیریم یک طرفه و سوگیرانه به موضوع نمی‌پردازیم بلکه همه جوانب را رعایت می‌کنیم.

از طرف دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه مسیر تحولی خود طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای از جمله سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را به سایر واحدها ابلاغ کرده که علی رغم اینکه این سند نوپاست و به نیمه‌های راه هم نرسیده چشم‌اندازهای روشنی را به روی این دانشگاه باز کرده و به الگویی برای سایر دانشگاه‌ها هم بدل شده است در صورتی که متاسفانه رسانه دولت در انعکاس مصاحبه‌های سوگیرانه خود حتی به گوشه‌ای از این تحولات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره‌ای نمی‌کند که جای بسی تأمل دارد.   

شهریار حیدری؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یکی از ده‌ها نماینده‌ای است که خبرگزاری ایرنا در راستای شکل‌دهی به سناریو خود با وی گفت‌وگو کرده است؛ از این رو برای روشن شدن جزییات این ماجرا و صحت و سقم آن خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت‌وگویی را با وی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

حیدری در واکنش به انتشار اظهاراتش مبنی بر کاهش بار علمی در دانشگاه آزاد با بیان اینکه بار علمی در همه دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است و نه فقط دانشگاه آزاد، اظهار کرد: اتفاقا بار علمی در دانشگاه‌های دولتی بیشتر از سایر دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است.  

وی ادامه داد: من در مصاحبه‌ای که داشتم از بار علمی و کمک به تولید علم در دانشگاه آزاد و همچنین توسعه آن سخن گفتم با وجود این، اینکه صرفا بخواهیم به تعریف و تمجید از دانشگاه آزاد بپردازیم صحیح نیست و باید به هر دو جنبه نقاط قوت و ضعف پرداخته شود.   

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که دانشگاه‌های دولتی توان پاسخگویی به حجم بالایی از دانشجویان را نداشتند دانشگاه آزاد اسلامی این بار را به دوش کشید و در این نقطه تاریخی کمک بسیار بزرگی به دولت در زمینه تولید علم کرد.  

وی با اشاره به اینکه این ویژگی‌های دانشگاه آزاد بر کسی پوشیده نیست و این دانشگاه در واقع بار مالی و حقوقی بسیاری را از سر دانشگاه های دولتی برداشت، خاطرنشان کرد: من در مصاحبه ای که داشتم به این موضوع هم اشاره کردم که اساتید پایه گذار دانشگاه آزاد همان اساتید دانشگاه تهران شهید بهشتی و...هستند اما متاسفانه امروز علم به فروش می‌رسد و شاهد فروش مقالات و پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها هستیم و هیچ سخت‌گیری از این منظر در محیط دانشگاه وجود ندارد.

تمام اظهاراتم منتشر نشد! /راجع به همه دانشگاه‌های کشور صحبت کردم  

حیدری با تاکید بر اینکه فروش پایان نامه‌ها در تمامی دانشگاه ها صورت می‌گیرد، افزود: در مصاحبه‌ای که با رسانه دولت داشتم به طور خاص از من در خصوص دانشگاه آزاد سوال شد که اشاره کردم اگر نه این موضوع در همه دانشگاه‌های کشور فراگیر شده است و من راجع به آن هم صحبت کردم که احتمالا منتشر نکرده‌اند.  

وی در پایان تصریح کرد: این سبک انتشار مصاحبه کاملا سازمان یافته و با هدف خاصی صورت گرفته است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1197353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =