فعالیت ۲۳ مدرسه عالی مهارت در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با اشاره به فعالیت 23 مدرسه عالی مهارت در این واحد گفت: موفق‌ترین مدارس در یادگار امام مدارس عالی پوست و مو، زبان‌خای خارجه، تربیت بدنی و حقوق هستند.

علیرضا لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از نجف آباد با اشاره به روند شکل‌گیری مدارس عالی مهارت عنوان کرد: با نگرش جدید و ورود دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه مهارت آموزی و تغییر نگرشی که در حوزه معاونت سما و تبدیل آن به معاونت امور تربیتی و مهارتی اتفاق افتاد، به آموزش‌های کوتاه مدت توجه شد.

وی افزود: به منظور رفع نیاز صنعت، جامعه و خدمات، نیروی‌های متخصصی هستند که باید آموزش‌های مفید را در این زمینه‌ها ببینند. مثلا کسی که دکترای مکانیک دارد باید تعمیر آسانسور و پله برقی را بلد باشد. یا کسی که در حوزه برق متخصص است تاسیسات برقی و کارخانه را مدنظر داشته باشد.

لادن مقدم ضمن اشاره به ضرورت آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت بیان کرد: با این تغییر نگرش، تمرکز دانشگاه آزاد برای رفع نیاز جامعه، صنعت و خدمات بر روی مدرسه عالی مهارت، که مفیدترین روش برای آموزش کوتاه مدت است تمرکز کرد. به این معنی که شخص مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری می‌گیرد اما در حوزه دیگری مهارت دارد و می‌خواهد آموزش را سریع دریافت کند.

معاون مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره‌ی گسترش مدارس عالی مهارتی در سطح کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ۲۳ مدرسه عالی مهارت دارد، که از نظر آموزش و درآمد غیرشهریه‌ای قابل توجه است‌. موفق‌ترین مدارس در یادگار امام مدارس عالی پوست و مو، زبان‌خای خارجه، تربیت بدنی و حقوق هستند. در شهرستان‌ها هم مدرسه عالی کیف و کفش چرم تبریز و سنگ سقز هم بسیار موفق بودند و رسالت دانشگاه آزاد که مهارت آموزی بود را به خوبی انجام دادند.

لادن مقدم ضمن دعوت از سایر واحدها جهت تاسیس مدارس عالی مهارت، درخصوص شیوه‌ی اقدام برای تاسیس مدارس عالی مهارت عنوان کرد: برای ایجاد و توسعه مدارس عالی مهارت باید نیازسنجی شود چون هر شهرستانی نیازهای خاص خودش را دارد. پس از نیاز سنجی طرح را به استان ارائه می‌کند، استان بررسی می‌کند و برای تایید نهایی و صدور مجوز به معاونت علوم تربیتی و مهارتی ارجاع داده می‌شود. پس از بررسی و دفاع از طرح توجیهی، مجوز اعطا می‌شود که یا نیاز به اصلاح دارد و کوتاه مدت ۳ الی ۶ ماهه است یا کاملا تایید می‌شود که می‌تواند مجوز رسمی معاونت علوپ تربیتی و مهارتی را دریافت کند.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای پیام/

کد خبر: 1205614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =