تاثیرگذاری فکری اساتید مهندسی و پزشکی بیشتر از اساتید علوم انسانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در بازدید از پنجمین مرکز آموزش عالی استان، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان حضور یافت و با دانشگاهیان گفتگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در راستای بازدیدهای دوره‌ای نماینده ولی فقیه در استان سمنان از واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، حجت الاسلام مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان با حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان پس از اقامه جماعت نماز ظهر و عصر در نشستی با حضور دکتر مهدی منصوری، رییس دانشگاه آزاداسلامی استان سمنان، حجت الاسلام دکتر رضا کهساری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان و جمعی از اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام مطیعی، مطلع صحبت‌های خود در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه را روایتی از امام حسن (ع) که فرموده: « تعجب می کنم از کسانی که در خوراکی‌ها و غذای جسم خود اندیشه و تامل می‌کنند ولی در امور معنوی، نیازمندی‌های فکری، عقلی و غذای روح خویش اندیشه نمی‌کنند. شکم خود را از طعام مضر حفظ می‌کنند ولی از افکار پلیدی که روان و روح را می‌آلاید، پرهیز نمی‌کنند.» انتخاب کرد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: انسان مرکب از جسم و روح است، اگر بعد جسمی مهم است و مراقبت می شود در مورد روح، که نیازهای خاص خود را دارد هم انسان موظف است که مراقبت و محافظت نماید، زیرا دریافت های ادراکی ما، آنچه که به وسیله گیرنده‌های حسی مانند چشم، گوش و بویژه قلب درک و حس می شود، در روح انسان تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره تاثیرات شگرفی‌که روح وفکر بر وجود و جسم انسان دارد گفت: گفتار و کردار اساتید بر روح و جسم دانش‌آموز و دانشجو تاثیرگذار است و افکار تبدیل به کردار وگفتار آنان خواهد شد، بنابراین تامل و اندیشه کردن در ساختار و اجزا حیاتبخش دریافت‌های فکری و عقلی بسیار مهم است و باید بررسی کنیم که در مرحله اول چه چیزی و در مرحله دوم چه کسی تامین کننده غذای روح و فکرمان هستند.

امام جمعه سمنان به وضعیت نامناسب و نابسامان فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای انحراف فکری، اعتقادی و فرهنگی دانش‌آموز، دانشجو و نسل جوان ما سفره پهن کرده‌اند، متاسفانه در حال حاضر دسترسی به غذای ناسالم فکری بسیار زیاد و آسان است و فضای مجازی حتی فرصت تفکر و تعقل را برای تمایز سره از ناسره، درست و از نادرست را به مخاطب خود نمی‌دهد و مخاطب آنچه را می بیند و می‌شنود، قبول و تکرار می‌کند.

حجت الاسلام مطیعی در نشست با کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزارشد، با اشاره به فعالیت مدارس سما در ذیل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان گفت: دانشگاه‌های ما ثمره مدارس هستند و مدارس سما به عنوان سرمایه های دانشگاه محسوب می شوند و با ارتقای سطح و غنای فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود در امر تعلیم تربیت دانش آموزان، جامعه هدف و محصول مورد نیاز دانشگاه‌ها را تامین خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان فعالیت های علمی و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در گذشته ذهنیت و دیدگاه منفی درمورد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان جامعه حاکم بود، ولی در حال حاضر و با پیشرفت های علمی و دستاوردهای پژوهشی در علوم مختلف این دیدگاه از بین رفته است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: دانشگاه در انجام ماموریت خطیر و ارزشمند خود در مرحله نخست با ایجاد بزرگترین دانشگاه حضوری و غیردولتی به عنوان بازویی پرتوان برای وزرارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق عمل کرد و بیش از ۴ دهه در عرصه پرورش استعدادهای جوانان این مرز بوم فعالیت مستمر دارد، ولی در مرحله دوم آن که تربیت و پرورش دانش‌آموختگان متخصص بود لزوم برنامه‌ریزی بیشتر و دقیقتر محسوس است.

وی بر لزوم فعالیت رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: بازار کار، صنعت و تولید ما نیازمند حضور دانش آموختگانی است که در دوران تحصیل علاوه بر کسب دانش علمی روز دنیا، مهارت‌های عملی را نیز تجربه کرده باشند که این مهم با فعالیت رشته های مهارتی در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی محقق خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان معتبر شدن ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها را از معضلات بنیادین جامعه دانست و تصریح کرد: در مسیر معرفی ارزش‌ها به جوانان خطا و یا کم‌کاری کرده‌ایم که راه‌حل این مسأله جهاد همه‌جانبه برای تبیین ارزش‌ها در رشته‌های مختلف آموزشی است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: تاثیرگذاری فکری اساتید گروه‌های آموزشی فنی‌مهندسی و علوم‌پزشکی و اساتید دروس تخصصی بیشتر از اساتید گروه‌علوم انسانی است و باید با انجام کارهای فرهنگی ملاک‌ های تشخیص ارزش‌های درست و صحیح را برای نسل جوان و آینده‌ساز این مرز بوم تبیین و ترسیم کنیم.

حجت الاسلام مطیعی گفت: فضای فکری نسل جوان ما، دانش‌آموز و دانشجوی ما، پیام‌رسان‌های خارجی است و منشاء شبهات آنها آنجایی است‌که ما به دلیل فیلتر بودن و غیرخودی خواندن، آن فضا را ترک کرده‌ایم و فعالیت ما در پیام رسان‌های داخلی پاسخگوی شبهات آنان نیست.

غبارروبی وگلاب شوئی گلزار۳ شهید گمنام آرمیده در خاک دانشگاه به همراه قرایت فاتحه و اهدای شاخه گل از برنامه های اجرا شده در بازدید حجت الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1212593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =