ورزش مداوم باعث افزایش بهره‌وری در افراد میشود

عضو تیم شنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کارشناس امور متخصصین معاونت درمان، فعالیت در برنامه های ورزشی به ویژه شنا را از دوران کودکی آغاز کرده است و در بسیاری از مسابقات استانی و ملی موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، راضیه عرب زاده که در نخستین دوره مسابقات شنا در سومین المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه برتر شده است در گفتگو با وب دا گفت: این دوره از مسابقات با حضور۲۴ تیم از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با آمادگی جامع تیم ها به صورت کاملا حرفه ای و در سطح بالا برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

برای سلامتی قلب تمرینات هوازی بهتر است یا قدرتی؟

عضو تیم شنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این دوره مسابقات امکان حضور بانوان ورزشکار به همراه فرزنداشان وجود داشت، خاطر نشان کرد: میزبانی این دوره از مسابقات در سطح عالی برگزار شد. مسابقات دارای فضای شاد، همدل و خاص بود که باعث ایجاد تجربه دلشین و گذراندن اوقات دلپذیر با جنس و نوعی متفاوت با سایر مسابقات شد.

راضیه عرب زاده ضمن اشاره به تجربه ورزش های والیبال و شطرنج در دوران کودکی بیان کرد: ورزش شنا را به صورت حرفه ای تا به امروز ادامه داده ام. در حال حاظر در کنار ورزش شنا، به ورزش کوه نوردی و دومیدانی نیز مشغول هستم .

عرب زاده پدر را مشوق اصلی خود در ورزش خواند و افزود : دوران کودکی را در خانواده ورزشی سپری کردم. پدرم کارمند شاغل و کوه نورد حرفه ای هستند که قله دماوند و اغلب قله های مرتفع ایران را فتح کردند. همسرم نیز در رشته ورزشی فوتسال، شنا و تیراندازی فعالیت دارند. به طبع من و همسرم تلاش کردیم که مشوق فرزندمان در ورزش و مسابقات ورزشی باشیم و پسرم نیز امسال در اولین دوره مسابقات کشوری شرکت کرد.

وی به عنوان یک همسر و مادر خطاب به تمامی بانوان به ‌ویژه گروه شاغل، گفت: با برنامه ریزی دقیق و مستمر و تلاش در جهت بهتر شدن احوال میتوان برای موفقیت در هر زمینه ای گام موثر برداشت، همچنین در فصل مسابقات همکاری خانواده بسیار پر رنگ می شود. به پایان رساندن دوره مسابقات با تمرینات سنگین و زمان طولانی بدون پشتیبانی خانواده میسر نبود. خانواده به خصوص مادرم در تمام این مسیر همراه همیشگی من بوده اند.

راضیه عرب زاده با اشاره به تاثیر ورزش در زندگی و نیاز به تعریف جایگاهی برای ورزش در برنامه مستمر زندگی افزود: اهمیت به ورزش امری ضروری است که استمرار به آن اعتماد به نفس، بهره وری و کارایی را افزایش می دهد و استرس و تنش را بر طرف و باعث بهبود روحیه و انگیزه جهت کار تیمی می شود .

وی می گوید: شنا از معدود ورزش هایی محسوب میشود که با درگیر کردن تمام ماهیچه های بدن، افزایش ضربان قلب و کالری سوزی باعث تقویت سراسر بدن، بهبود فرایند تنفس، کاهش فشار خون و قند خون، رفع اسپاسم عضلانی ، ایجاد استقامت و افزایش تمرکز می شود.

عضو تیم شنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سال های قبل آمادگی جهت حضور در مسابقات ورزشی با هزینه شخصی صورت میگرفت، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات با همکاری مدیریت پشتیبانی برای حضور بهتر و پرنگ شناگران در مسابقات کشوری و استانی علاوه بر فراهم کردن فضایی ورزشی مناسب با حضور مربی پرتلاش و پر توان و بااراده، خانم دکتر زهره مقدم، گام موثری در جهت آمادگی هر چه بهتر شنا گران برداشته شد .

راضیه عرب زاده در پایان با اشاره به شرکت در ۲ مسابقه کشوری و مسابقه دستگاه های اجرایی استان در سال جاری افزود: در هر ۳ مسابقه توانستم عنوان نائب قهرمانی را کسب کنم و بزودی مسابقات دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی را در پیش رو داریم، امیدواریم که همکاران با حضور پررنگ در این مسابقات از این فضای ورزشی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =