اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه

زعفر قلی‌نژاد: استاد خوب باید دارای دو ویژگی اشرافیت بر تدریس و رابطه متعادل با دانشجو باشد.

زعفر قلی نژاد ریاست مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: باتوجه به اینکه جامعه ما در حال حاضر از ابعاد مختلف اعم از بحث اقتصادی، بحث فرهنگی، در حال دگرگونی و تغییرات هستند.

باوجود این تغییر تحول میان ابعاد مختلف، جایگاه استاد دانشگاه همچنان به قوت خودش باقی است و میتوان گفت به عنوان یک الگو عمل میکند.

وی ادامه داد: استاد خوب باید دارای دو ویژگی باشد، اولین ویژگی به این گونه باشد که بر روی درس مربوطه تسلط کافی را داشته باشد و علاوه بر این، به بهترین شیوه و روش بتواند تدریس بکند و دومین ویژگی میتوان به چگونگی روابط بین استاد و دانشجو اشاره کرد.

وی در ادامه بیان داشت: یک استاد خوب وقتی با دانشجویان خود روابط صمیمی توانست برقرار کند، هم میتواند بر دانشجویان تاثیر مثبتی بگذارد و هم میتواند بهترین راهنما و الگویی برای دانشجویان وی باشد همچنین استاد علاوه بر مسلط برروی درس خود، باید با دانشجویان روابط بهتری برقرار بکند.

وی در مورد روابط اساتید دانشگاه آزاد و تاثیر طرح پویش بر دانشجویان افزود: رفتار و عملکرد اساتید دانشگاه های آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار بهتر است؛ زیرا اساتید این حوزه در تلاش برای بهبود و پیشرفت وضعیت دانشجویان در تحصیلات و آینده شغلی هستند که نمونه بارز آن، ایجاد طرح پویش است که در دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه‌ها استقبال بیشتری داشته و روابط دانشجویان را با محیط کار و اجتماع بهبود بخشیده است.

خبرنگار سمانه بابازاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1229218

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =