تصویب ۵ رشته جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد کرمانشاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از تصویب ۵ رشته جدید در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۵ کدرشته جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی تصویب و به مجموع رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با برشمردن رشته‌های جدید، عنوان کرد: رشته‌های علوم تربیتی- آموزش و پرورش ابتدایی، جامعه شناسی، روانشناسی ورزشی و سردفتری اسناد رسمی؛ چهار رشته‌ای است که در مقطع کارشناسی ارشد برای واحد کرمانشاه به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: در مقطع دکتری نیز با پیگیری‌های مستمر شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه رشته تحصیلی "روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی" به لیست رشته‌های تحصیلی واحد کرمانشاه اضافه شد.

غنی‌زاده تصریح کرد: با تصویب این رشته‌ها، تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در مقطع کاردانی به عدد ۴۱ رشته، در مقطع کارشناسی به ۶۹، مقطع کارشناسی‌ارشد به ۵۷ و در مقطع دکتری به ۱۸ و در مجموع، تعداد کل رشته‌های تحصیلی این دانشگاه به ۱۸۵ رسید.

وی افزود: مکاتبات لازم برای اخذ مجوز تعداد قابل توجهی رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز انجام شده که با پذیرش و تصویب آن‌ها از سوی سازمان مرکزی دانشگاه، به‌زودی در این مقطع تحصیلی شاهد رشته‌های جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی پس از تمدید تا روز یکشنبه ۲۰ خرداد ادامه خواهد داشت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش azmoon.org نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بنابر گفته وی، ثبت‌نام بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این سایت امکان‌پذیر است.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1233343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =