۱۶ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۴ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در کل کشور وجود دارد که تا پایان سال ۱۶ دانشکده دیگر اضافه می‌شود تا جریان دانایی و توانایی شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه حمیدی‌فر، رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی و معاون آموزش های عمومی و تعالی مدارس سما صبح امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ در نشست هم‌اندیشی شبکه علمی دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی استان تهران که در واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند تربیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بزرگان نظام از جمله امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره تاکیدات بسیار فراوانی به فرآیند تربیتی دارند. اما با توجه به تأکید اسناد بالادستی چه اتفاقی در این جریان تحول و تعالی قرار است،رخ دهد؟

وی با اشاره به نسل‌های متفاوت آموزشی از آموزش‌محور تا جامعه‌محور تصریح کرد: دانشگاه جامعه‌محور بنیان اصلی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: اولین وظیفه این دانشگاه تربیت عالم دانا و توانا است، دوم؛ تولید علم و مرجعیت علمی و سوم اینکه عالم باید به جریان علمی جهت دهد.

وی با اشاره به الگوهای تربیتی منطبق با آمایش، خاطرنشان کرد: به موازات نظام تربیتی علمی و فناوری قرار است جامعه‌ای خلاق و نوآور داشته باشیم. یکی از مأموریت‌های سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، پاسخگویی و حل مسئله است.

حمیدی‌فر ادامه داد: نظام جدیدی که در این حوزه می‌توانیم داشته باشیم باید جریانات خردورزی و مهارتی و توانایی در جریان آموزشی و پژوهشی را پیاده‌سازی کنیم.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه در این فرآیند جریان کاری ما بحث دانش تخصصی است، ابراز کرد: در یگ گام جلوتر باید وارد حوزه مهارت‌های فردی شویم.

وی اضافه کرد: جریان‌های گروه‌های آموزشی باید به نظام پایه و عرصه تبدیل شود که از طریق دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی تحقق پیدا کرده است. استان تهران به احتمال زیاد از سه دانشکده برخوردار خواهد بود و تقسیم‌بندی شرقی، غربی و... خواهد داشت.

رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه ما به سرای نوآوری نیاز داریم، تصریح کرد: برای برقراری پل بین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و فرآیند عرصه به سراهای نوآوری نیاز داریم.

وی افزود: هم‌اکنون در مرحله دانشکدگان موضوعی هستیم که در حال حاضر ۱۴ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در کل کشور وجود دارد که تا پایان سال ۱۶ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی به آن‌ها اضافه می‌شود تا جریان دانایی و توانایی شکل بگیرد.

حمیدی‌فر با تاکید بر اینکه به هیچ وجه به دنبال توسعه کمی نیستیم، بیان کرد: دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در حال حاضر ۹ گروه کشوری دارد که به نظر میرسد به ۱۱ مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =