مخالفت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی

علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری فراوان مسئولان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد فرصت شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برای ضیوف‌الرحمن در شهرهای مقدس مکه و مدینه منوره، متأسفانه دولت میزبان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ به هر نحو ممکن موافقت نکرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دولت عربستان سعودی با رأی دادن حجاج ایرانی حاضر در دو شهر مکه و مدینه مخالفت کرد. با این حساب، حدود ۵۰ هزار ایرانی نمی‌توانند به نامزد مورد علاقه‌شان رأی بدهند.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است

«در روز انتخابات، تعداد زیادی از هم‌وطنان ما در حج هستند و ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اخذ رای از حجاج ایرانی انجام داده‌ایم» این را سخنگوی ستاد انتخابات کشور، محسن اسلامی گفته بود، اما بر اساس اعلام بعثه مقام معظم رهبری، دولت عربستان با این امر موافقت نکرده است.

این در حالی است که طی روزهای گذشته، بسیاری از حجاج به روش‌های مختلف از ستاد انتخابات خواسته بودند شرایط حضور در انتخابات را برای آنان فراهم کند.

بعثه رهبر معظم انقلاب که مخالفت دولت عربستان سعودی را در پیامی به زائران اعلام کرده، نوشته است که علی‌رغم تلاش‌ها و پیگیری فراوان مسئولان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد فرصت شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برای ضیوف‌الرحمن در شهرهای مقدس مکه و مدینه منوره، متأسفانه دولت میزبان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ به هر نحو ممکن موافقت نکرده است.

طبق اعلام قبلی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۴۷ هزار ایرانی در روز انتخابات در مکه و مدینه به سر می‌برند و حدود ۴۰ هزار حاجی کشورمان تا جمعه به ایران بازمی‌گردند.

مدیر عملیات حج، غلامرضا رضایی هم پیش از این گفته بود: پروازهای بازگشت از فرودگاه مدینه تا ۲۲ تیرماه و پروازهای بازگشت از مکه نیز تا ۲۴ تیرماه طول می‌کشد.

تا جمعه هشتم تیر، جمعیتی معادل یک شهر برای بازگشت به کشور در مکه و مدینه به سر می‌برند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1235047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =