فواید اسفناج از روایت طب سنتی

جالب است بدانید اسفناج بین افرادی که به خواص مواد غذایی علاقمند هستند به عنوان یک دارو شناخته می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اسفناج سرشار از کاروئیدهای لوتئین و گزانتین است که این کاروئیدها می توانند باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن شوند. اسفناج به نسبت سبزیجات دیگر دارای فیبر دو برابر است که به همین جهت برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:

چه سبزیجاتی را نباید به صورت خام مصرف کرد؟

از دیدگاه طب سنتی طبع اسفناج سرد و تر بوده، اما میزان سردی اسفناج زیاد نیست و طبع آن رو به معتدل است.

اسفناج سرشار از فیبر است و بسیار کم کالری و یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است. برای پیشگیری از یبوست مفید است. برای پیشگیری از سرطان های مختلف مفید است.

پیشگیری از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد به دلیل داشتن پتاسیم و ویتامین ث باعث کاهش فشار خون می شود. به دلیل داشتن روی و منیزیم زیاد باعث خواب آرام می شود. کاهش دهنده کلسترول بد خون است.

باعث تقویت مغز و حافظه می شود و تاثیر مثبت روی سیستم عصبی دارد. دارای خاصیت ضد التهابی است.

غرغره کردن آب اسفناج برای درمان سنگ کلیه و گلو درد و سوزش ادرار مفید است. ملین است و باعث درمان سرفه های خشک می شود. برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی مفید است چرا که سرشار از امگا ۳ است.

برای کسانی که وقت زیادی را جلوی لب تاب و کامپیوتر صرف می کنند خیلی خوب است. برای افرادی که معده ضعیفی دارند خوب است چرا که هضم آن راحت است.

اگر از بیماری های سنگ کلیه و یا بیماری های دستگاه ادراری رنج می برید می توانید از مصرف اسفناج خودداری کنید چرا که کلسیم و اگزالات موجود در اسفناج سنگ ساز هستند. افراد سرد مزاج باید اسفناج را با زنجبیل و هل مصرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =