طلا در آستانه سومین افزایش قیمت فصلی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۳۲۶ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طلا در آستانه سومین افزایش قیمت فصلی قرار دارد. گزارش تورم در آمریکا مطابق با انتظارات بوده و امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در ماه سپتامبر را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ممنوعیت فروش طلای دست دوم اعلام شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۲۳۲۶ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۱۳ درصدی به ۲۳۳۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند هم از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

گزارش شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا نشان داد تورم در این کشور در ماه مه تغییر چندانی نداشته است. بدین ترتیب احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر و پس از آن در دسامبر افزایش می‌یابد.

بازارها حالا ۶۸ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین بیاید، در حالی که این رقم قبل از انتشار اطلاعات تورم آمریکا برابر با ۶۴ درصد بود.

ماری دیلی رئیس فدرال رزرو آمریکا که عضو کمیته بازار فدرال ۲۰۲۴ هم هست گفت آخرین اطلاعات تورم نشان می‌دهد سیاست‌های پولی موثر بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۰۴ درصد افزایش به ۲۹ دلار و ۵۶ سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش ۰.۵۷ درصدی ۹۹۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =