تشکیل ۱۰ پرونده تخلف انتخاباتی در تهران

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پلیس فتا به هیچ عنوان قصد پرونده سازی برای هیچ شخصی را ندارد اما در موارد حادتر که مصادیق بارز توهین، نشر اکاذیب یا نظرسازی های ساختگی بود تاکنون مطابق بر قانون و با هماهنگی کارگروه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی حدود ۱۰ پرونده تشکیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فتا تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن به رصد تخلفات انتخاباتی اشاره و اظهار داشت: بیشتر موارد و تخلفات سطح پایین مرتبط با انتخابات اخیر در حوزه فضای مجازی با تذکر مرتفع گردید.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است

وی گفت:پلیس فتا به هیچ عنوان قصد پرونده سازی برای هیچ شخصی را ندارد اما در موارد حادتر که مصادیق بارز توهین ، نشر اکاذیب و یا نظرسازی های ساختگی بود تاکنون مطابق بر قانون و با هماهنگی کارگروه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی حدود ۱۰ فقره پرونده قضایی تشکیل گردیده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد:گزارش کار رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص مجموعه اقدامات این مرکز به جهت برگزاری ایمن انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از انجام تخلفات و جرائم مرتبط با این حوزه در فضای مجازی با همکاری کارگروه ویژه جلوگیری از تخلفات متشکل از دادستانی تهران و دادسرای فرهنگ و رسانه و غیره به گونه ای که بیشترین پرونده های ورودی به پلیس فتا تهران بزرگ به ترتیب موضوعات توهین ، هتک حرمت و نظرسازی های ساختگی بوده است.

سرهنگ معظمی گودرزی رییس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس به هیچ عنوان مخالفتی با تبلیغات صحیح و سالم انتخاباتی در فضای مجازی و محدود به مهلت قانونی و مجاز ندارد اما برخی از کانال ها و صفحات شبکه های اجتماعی مشاهده شدند که به یکباره تغییر محتوا و تاکتیک داده و اقدام به انتشار محتوای مجرمانه شامل توهین ، نشر اکاذیب ، نظرسازی های ساختگی و غیره می‌کنند.
وی گفت: با توجه به عضویت ناخواسته هموطنان عزیز در گروه های مختلف مرتبط با انتخابات خصوصا در چند روز گذشته لازم است به این نکته توجه کنیم که غیر فعال سازی قابلیت عضویت خودکار در کانال و گروه های شبکه های اجتماعی مختلف لازمه حفظ حریم خصوصی شهروندان محترم می باشد.

رئیس پلیس فتا پایتخت خاطرنشان کرد: توجه به منبع ، تاریخ خبر و وجود آن در منابع معتبر از مهمترین روش های شناسایی fake news ها می باشد و شبکه های اجتماعی (کانال ها و صفحات مختلف) منبع موثقی جهت نظرسنجی های انتخاباتی نمی باشد؛ همچنین شهروندان محترم به این نکته توجه داشته باشند که به دلیل انتشار اخبار جعلی و حاوی محتوای مجرمانه به صورت ناخواسته جزء مولفه های جرم قرار نگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =