تراز دریاچه ارومیه نیم متر افزایش یافت

همزمان با افزایش نیم‌متری تراز دریاچه ارومیه، سخنگوی صنعت آب از تکمیل برنامه سخت‌افزاری طرح‌های ستاد احیا در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جهان، جاهایی هست که می‌توان گفت هر کسی تصویرش را می‌بیند، دلش می‌خواهد یک بار هم که شده آنجا باشد؛ جنگل آمازون، آبشار نیاگارا، قله دماوند و «دریاچه ارومیه». این جملات بخشی از کتاب عروس دریا نوشته محمدکاظم اخوان است.

بیشتر بخوانید:

واکنش سلاجقه به کاهش تراز دریاچه ارومیه

سخنگوی صنعت آب عیسی بزرگ‌زاده از تکمیل طرح‌های سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت که سالانه ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب از داخل و خارج حوزه به دریاچه ارومیه اضافه می‌شود.

ستاد احیا دریاچه ارومیه از افزایش نیم متری دریاچه در یکسال گذشته خبر داده است. این افزایش به ۱.۵ میلیارد متر مکعب معادل ۱۲ برابر کل حجم سد لتیان به آب نیاز دارد.

بند و کانال بادین آباد آخرین جزء برنامه سخت‌افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه بود. این برنامه از دولت یازدهم آغاز شد و در دولت سیزدهم پیگیری و در نهایت به طور کامل به اتمام رسید.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که از دولتی به دولت بعد منتقل می‌شود، نظیر تجربه مسکن مهر یکی از چالش‌های مدیریتی کشور است.

کارشناس اقتصادی رضا جاسبی توقف پروژه‌های دولت گذشته در دولت جدید را طبیعی دانسته و معتقد است که هر دولت منابع مالی را در اولویت‌های خود خرج می‌کند و اولویت‌های دولت‌ها هم متغیر است، لذا توقف پروژه‌های یک دولت در دولت آینده در ایران مرسوم شده است.

در مقابل کارشناس اقتصادی احمد باطبی می‌گوید، اولویت ایران در برنامه‌ها توسعه مشخص می‌شود و نباید با دولت‌ها تغییر کند، از طرفی وقتی طرح پیش رفته است، یعنی پول در آن خرج شده و رها کردن آن مصداق ول‌انگاری مدیریتی است.

تکرار تجربه پیگیری پروژه‌ها دولت قبل نظیر طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه که از دولت یازدهم شروع و در دولت سیزدهم ادامه یافت بر اساس گزارش اندیشکده دانشگاه تهران نیازمند جهت‌دهی دولت بر اساس برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلی نظام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =