علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی + راه حل

کمک فنر ماشین لباسشویی یک قطعه مهم در ماشین لباسشویی است که برای ایجاد تعادل بار در طول چرخش درام و برخی دیگر از بخش های دستگاه استفاده قرار دارد. این قطعه همانند سایر قطعه ها ممکن است با گذشت زمان دچار مشکل و خرابی شود. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کمک فنر ماشین لباسشویی یک قطعه مهم در ماشین لباسشویی است که برای ایجاد تعادل بار در طول چرخش درام و برخی دیگر از بخش های دستگاه استفاده قرار دارد. این قطعه همانند سایر قطعه ها ممکن است با گذشت زمان دچار مشکل و خرابی شود.

در این مطلب قصد داریم طبق نظرات کارباما سرویس ، تعمیر لباسشویی در کرج ، علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

در صورتی که کمک فنر ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد ، ممکن است ماشین لباسشویی در حین چرخش و حرکت، لرزش زیادی داشته باشد. در این صورت، لازم است کمک فنر را تعویض کنید تا ماشین لباسشویی به طور صحیح کار کند و در عملکرد آن اختلالی ایجاد نشود.

برخی از علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی می توانند شامل موارد زیر باشند.

۱. صدای غیر عادی

در صورتی که ماشین لباسشویی شما در هنگام حرکت صدای غیر عادیی از خود ایجاد می کند، این امر ممکن است نشانه خرابی کمک فنر باشد.

۲. شستشوی نامناسب

اگر شستشوی لباس‌ ها نسبت به قبل با کیفیت پایین ‌تر و یا با وجود لکه ‌های بیشتری انجام می شود ، ممکن است در کمک فنر دستگاه شما مشکلی ایجاد شده باشد و باعث عدم کارکرد صحیح آن شود.

۳. لرزش و تکان خوردن دستگاه

هنگامی که ماشین لباسشویی جهت شستشوی لباس ها در حال چرخش است، اگر لرزش یا تکان خوردن غیر معمولی را در آن مشاهده می‌کنید، این موضوع ممکن است به علت خرابی کمک فنر باشد.

۴. عدم تعادل

کمک فنر های ماشین لباسشویی همانطور که گفتیم به منظور حفظ تعادل و تثبیت بار استفاده می ‌شوند. اگر کمک فنر ها دچار مشکل شوند، ماشین لباسشویی به سمت یک طرف مایل شده و تعادل خود را از دست می‌ دهد.

۵. عدم چرخش

از دیگر علائم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، عدم چرخش آن می باشد. اگر ماشین لباسشویی شما نمی ‌تواند به طور کامل بچرخد و لباس ها را شستشو دهد، می توان گفت که این مشکل به دلیل وجود اختلال و خرابی در کمک فنر می باشد.

۶. کم بودن فشار آب

اگر فشار آب کم شده است و لباس‌ ها به درستی شسته نمی ‌شوند، ممکن است کمک فنر خراب شده باشد.

چطور از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی پیشگیری کنیم؟

وجود مشکل در کمک فنر ماشین لباسشویی باعث خرابی سایر قطعات نیز می ‌شود. کمک فنرها در ماشین لباسشویی به منظور حفظ تعادل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر کمک فنر دچار مشکل شود، ممکن است تعادل دستگاه به خطر بیفتد و باعث ایجاد فشار زیاد بر روی سایر قطعات شود.

به طور مثال، اگر کمک فنر ها دچار مشکل شوند و تعادل دستگاه به خطر بیفتد، ممکن است بر روی لوله‌ های آب و حتی موتور دستگاه تاثیر بگذارد و باعث خرابی آنها شود.

تعمیر لباسشویی در فردیس کرج ، برای جلوگیری از خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی، اقدامات زیر را توصیه می کنند :

۱. رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی

مطمئن شوید در هر دوره شستشو، حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی را رعایت می کنید. استفاده از ماشین لباسشویی با بار زیاد ممکن است باعث ایجاد فشار زیاد بر روی کمک فنر شده و منجر به خرابی آن شود.

۲. نگهداری و تعمیر منظم

ماشین لباسشویی خود را منظم و به موقع تعمیر کنید تا از خرابی کمک فنر جلوگیری کنید. عدم تعمیر و نگهداری منظم ممکن است باعث خرابی کمک فنر شود.

۳. جلوگیری از ضربه

جلوگیری از اصابت ضربه به ماشین لباسشویی می ‌تواند به جلوگیری از خرابی کمک فنر کمک کند. هنگام حمل و نقل ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که با احتیاط و با استفاده از روش ‌های مناسب آن را حمل کنید.

۴. استفاده صحیح از دستگاه

استفاده درست و صحیح از ماشین لباسشویی نیز می ‌تواند به جلوگیری از خرابی کمک فنر کمک کند. برای مثال، استفاده از ماشین لباسشویی با بار زیاد و بدون توجه به ظرفیت آن می‌ تواند باعث خرابی کمک فنر شود.

۵. تعویض به موقع کمک فنر

برای جلوگیری از خرابی کمک فنر های ماشین لباسشویی، باید آنها را به موقع تعویض کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی به طور مداوم استفاده شود، ممکن است پس از مدتی عملکرد صحیح خود را از دست بدهند و نیاز به تعویض داشته باشند.

در صورتی که نشانه ‌هایی از مشکل در کمک فنر های ماشین لباسشویی خود مشاهده کردید، بهتر است به سرعت اقدام به تعمیر آن کنید تا از خرابی سایر قطعات جلوگیری شود. همچنین، بهتر است از ماشین لباسشویی خود به درستی استفاده کرده تا از خرابی زودهنگام کمک فنر و سایر قطعات جلوگیری شود.

کد خبر: 1236653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =