ادارات کدام استان‌ها پنجشنبه ۴ مرداد ماه تعطیل شد؟

در افزایش ناگهانی دمای هوا و با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق، ادارات و دستگاه‌های اجرایی در تعدادی از استان‌ها در روز پنجشنبه ۴ مرداد ماه تعطیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، تعطیلی ادارات چند شهر و استان کشور در روز پنجشنبه ۴ مرداد ماه در دستور کار قرار گرفت‌ و طبق اعلام استانداری‌ها ادارات و دستگاه‌های اجرایی استانهای زیر فردا تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منصوری: درباره تعطیلی شهر تهران در حال بررسی هستیم

ادارات استان چهارمحال و بختیاری فردا تعطیل شد

به‌دلیل گرمای هوا و پیشنهاد مدیریت بحران استانداری، کلیه ادارات استان برای فردا پنج‌شنبه چهارم مردادماه جاری تعطیل هستند؛ ادارات امدادرسان، درمانی و انتظامی مشمول این تعطیلی نیستند.

تعطیلی ادارات لرستان در روزهای پنجشنبه تا ۱۵ شهریور

کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق لرستان صبح امروز، چهارشنبه، با دستور استاندار تشکیل شد و تغییرات ساعات کاری ادارات این استان در راستای رعایت الگوی مصرف انرژی تصویب و ابلاغ شد.

فعالیت کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای لرستان روزهای پنجشنبه از چهارم مردادماه تا ۱۵شهریورماه ۱۴۰۳ تعطیل شد و به‌صورت دورکاری خواهد بود.

فعالیت دستگاه‌های خدمت‌رسان شامل دستگاه‌های عملیاتی، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دارای نوبت کاری، شعب منتخب بانک‌های عامل، مراکز و بخش‌های درمانی بیمارستان‌ها طبق روال گذشته ادامه دارد و مشمول مصوبۀ جدید برای تغییر ساعت کاری در روزهای پنجشنبه نیست.

کاهش ساعت کاری ادارات گلستان

با توجه به گرمای هوا و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۳ و ۴ مردادماه) تا ساعت ۱۱ تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، با توجه به افزایش دمای بی‌سابقه در کشور در روزهای پیشِ‌رو، ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان گلستان برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۳ و ۴ مردادماه) کاهش یافته است.

باتوجه به گرمای هوا و افزایش کم‌سابقه دما در سطح کشور، براساس دستور استاندار گلستان، ساعات کاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز درمانی، امدادی و انتظامی تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

بنابر گزارش مدیرکل مدیریت بحران استان روزهای گرمی پیشِ‌رو خواهیم داشت و این تصمیم با هدف مدیریت مصرف برق گرفته شده است، بر همین اساس فعالیت کارمندان از ساعت ۱۱ تا پایان وقت اداری در روزهای ذکرشده به‌صورت دورکاری است.

تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌منظور مدیریت مصرف انرژی و در اجرای پیشنهاد کارگروه انرژی استان و موافقت سرپرست استانداری، خاتمه کار کلیه ادارات استان (به‌استثنای دستگاه‌های خدماتی، امدادی و عملیاتی) در روز چهارشنبه ۳ مرداد، ساعت ۱۲ ظهر تعیین می‌شود.

همچنین فعالیت ادارات در روز پنج‌شنبه ۴ مرداد به صورت دورکاری خواهد بود.

بانک‌های خوزستان فردا پنجشنبه تعطیل شدند

با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر استقرار موج هوای گرم بر استان و افزایش دما و صرفه‌جویی در مصرف برق تمامی شعب بانک‌های دولتی استان تعطیل شدند. تعطیلی بانک‌ها با موافقت استاندار خوزستان و ستاد بانک‌های دولتی استان انجام شده است.

گرما ساعت کاری ادارات البرز را برای فردا پنجشنبه کاهش داد

ساعت کاری ادارات استان البرز به‌استثنای بانکها و مراکز خدماتی فردا پنجشنبه چهارم مرداد ماه کاهش یافت و بر این اساس فعالیت ادارات استان از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح فردا تعیین شده است.

وی ادامه داد: این تصمیم در کارگروه اضطرار مدیریت انرژی استان البرز اتخاذ شده است.

رضایی از مردم خواست با توجه به گرمای بی‌سابقه‌ای که در استان البرز شاهد آن هستیم با رعایت الگوهای مصرف انرژی همراهی لازم را برای جلوگیری از هدررفت انرژی داشته باشند.

ادارات کرمان پنجشنبه چهارم مرداد تعطیل است

به‌دلیل تداوم گرمای هوا در سطح استان و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق، تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در روز پنجشنبه هفته جاری تعطیل هستند.

گفتنی است این تصمیم بنا به درخواست شرکت‌های توزیع نیروی برق شمال و جنوب استان و مصوبه ستاد مدیریت بحران استان کرمان به‌منظور مدیریت مصرف انرژی برق اتخاذ شده است.

دستگاه‌های خدمات‌رسان و کشیک، مشمول این تعطیلی نیستند و ارائه خدمات آنها به شهروندان همانند گذشته برقرار است.

ادارات لرستان روزهای پنجشنبه تعطیل شد

بنا بر مصوبه هیئت وزیران مبنی بر مدیریت مصرف انرژی، با دستور استاندار لرستان کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق استان تشکیل شد و تغییرات ساعات کاری ادارات طبق الگوی زیر تصویب و ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه فعالیت کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها (غیر از شعب منتخب) و شرکت‌های بیمه‌ای روزهای پنجشنبه از چهارم مردادماه جاری تا ۱۵ شهریورماه آینده تعطیل و به‌صورت دورکاری خواهد بود.

دستگاه‌های خدمت‌رسان شامل دستگاه‌های عملیاتی، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دارای نوبت کاری (شیفت‌گردان)، شعب منتخب بانک‌های عامل استان، مراکز و بخش‌های درمانی بیمارستان‌ها مشمول این مصوبه نیستند و فعالیت واحدهای مذکور طبق روال گذشته می‌باشد.

این تغییر ساعت کاری در راستای ضرورت مدیریت و رعایت الگوی مصرف انرژی انجام شد.

ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه تعطیل است

با توجه به تداوم گرمای هوا و به‌منظور حفظ پایداری شبکه برق، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سازمان‌های سیستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه مورخ چهار مرداد ماه ۱۴۰۳ تعطیل خواهد بود.

بر این اساس؛ ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، دانشگاه‌ها و بانک‌های سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه سوم مرداد ماه نیز ۲ ساعت کاهش می‌یابد.

ساعت کاری ادارات فردا چهارشنبه با احتساب ۲ ساعت تعجیل در خروج از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ ظهر و انجام امور اداری به‌صورت دورکاری خواهد بود.

گرما پنجشنبه‌ها را در سمنان تعطیل کرد

گرمای شدید و افزایش حدود دودرجه‌ای دمای هوای این روزهای استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته سبب شده است علاوه بر کاهش ساعات فعالیت اداری در این استان، فعالیت ادارات در روزهای پنجشنبه نیز تعطیل شود.

آن گونه که خبرنگار تسنیم دریافته است، کاهش مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه برق و آب علت اصلی این تصمیم استانداری سمنان شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن تأیید این خبر گفته است: این تعطیلی تا پانزدهم شهریور و تنها برای دستگاه‌های دولتی خواهد بود.

این تصمیم با هدف مدیریت مصرف و کمک به پایداری انرژی در سطح استان اتخاذ شده است.

بر این اساس تمامی ادارات، نهادها و شرکت‌های دولتی استان سمنان، تا نیمه شهریور، پنجشنبه‌های هر هفته تعطیل‌اند و فعالیت‌ها به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد.

ادارات و بانک‌های مرکزی پنجشنبه ۴ مردادماه تعطیل شدند

با افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان و به‌منظور حمایت از بخش‌های کشاورزی، صنعت و عدم‌قطع برق خانگی، تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (غیر از واحدهای ذی‌ربط در مراکز درمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شعب مرکزی یا شعب منتخب بانک‌ها)، تعطیل هستند.

شعب مرکزی یا منتخب بانک‌ها و بیمه‌های استان در روز پنج‌شنبه تا ساعت ۱۱ صبح فعال خواهند بود و کلاس‌های ترم تابستانی دانشگاه‌های استان مطابق برنامه قبلی برقرار است.

مبادی مرتبط با حوزه تولید و کسب‌وکار مانند ادارات‌کل گمرک، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مرکزی لازم است به‌صورت کشیک ارائه خدمات را در دستور کار قرار دهند.

کلاس‌های تمامی مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی نیز در روز پنجشنبه چهارم تیرماه تعطیل خواهند بود.

ادارات استان اصفهان پنجشنبه تعطیل شد

به‌دنبال فعال‌شدن کانون‌های گردوغبار وباتوجه به اعلام اداره‌کل هواشناسی مبنی بر افزایش کم‌سابقه دما و ورود توده هوای گرم به استان، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و پایداری جریان انرژی، پنجشنبه چهارم مردادماه ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌های استان تعطیل خواهند بود.

دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی استان در این ایام خدمت‌رسانی خواهند داشت.

رعایت بهداشت فردی، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت‌وآمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری ضروری است.

به‌منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف استفاده از نور طبیعی در طول روز، صرفه‌جویی در مصرف برق خصوصاً در ساعات اوج مصرف برق، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز تأکید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =