نحوه پرداخت هزینه سویس فی ‎SEVIS Fee در ایران

سازمان امنیت ملی آمریکا، از سامانه «SEVIS Fee» جهت ثبت و بایگانی اطلاعات دانشجویانی استفاده می‌کند که با ویزاهای M۱، F۱ و J۱ وارد ایالات متحده می‌شوند؛ دانشجویان متقاضی این ویزاها، باید رسید پرداخت سویس فی را در زمان مصاحبه در سفارت آمریکا ارائه دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان امنیت ملی آمریکا، از سامانه «SEVIS Fee» جهت ثبت و بایگانی اطلاعات دانشجویانی استفاده می‌کند که با ویزاهای M۱، F۱ و J۱ وارد ایالات متحده می‌شوند؛ دانشجویان متقاضی این ویزاها، باید رسید پرداخت سویس فی را در زمان مصاحبه در سفارت آمریکا ارائه دهند. پرداخت هزینه ‎SEVIS Fee، در اصل نخستین گام در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی در ایالات متحده خواهد بود و از هزینه‌های دیگر ویزا مجزا هستند.

احتمالا برای اکثر کاربران این سوال پیش آید که نحوه‌ی پرداخت هزینه ‎SEVIS Fee در ایران چگونه است؟ در این محتوا، نحوه پرداخت هزینه سویس فی در ایران را بررسی می‌کنیم تا با اهمیت این هزینه و روش‌های پرداخت آن آشنا شوید.

معرفی سویس فی SEVIS Fee

هر ساله، تعداد زیادی از افراد از گوشه و کنار جهان تمایل دارند تا جهت تحصیل به آمریکا مهاجرت کنند و در این کشور سکونت یابند. وزارت امنیت ملی آمریکا سامانه‌ای به نام «سیستم اطلاعات بازدیدکنندگان دانشجو و مبادله» یا SEVIS را برای ثبت داده‌های مربوط به این افراد راه‌اندازی کرده است.

این سیستم جهت پایش داده‌های متقاضیان ویزای F-۱ و J-۱ آمریکا طراحی شد و نیازمند هزینه‌های قابل توجهی برای نگهداری خواهد بود. دولت آمریکا این هزینه‌ها را از طریق هزینه‌ای به نام Sevis Fee تأمین می‌کند. پس از اقدام برای تشکیل پرونده ویزای تحصیلی و توریستی آمریکا و پر کردن فرم DS۱۶۰، باید این هزینه پرداخت شود.

در صورت عدم پرداخت Sevis Fee، اطلاعات شما در سیستم ثبت نخواهد شد. توجه داشته باشید که هزینه Sevis با هزینه‌های مصاحبه متفاوت است و شما ملزم به پرداخت هر دو هستید.
همچنین، این هزینه هیچ ارتباطی با هزینه ثبت‌نام در دانشگاه ندارد و دانشگاه هیچ تعهدی در این زمینه به شما نخواهد داشت؛ باید توجه داشته باشید که جهت پرداخت SEVIS Fee، زمان مجاز تا چهار روز قبل از وقت سفارت است.

اگر این مبلغ تا چهار روز پیش از وقت سفارت واریز نشود، فرآیند تعیین وقت سفارت تکمیل نخواهد شد. همچنین، باید بدانید که دوره اعتبار SEVIS Fee تا یک سال پس از تاریخ پرداخت است و در صورتی که وقت سفارت بعد از این تاریخ تعیین شود، باید مجددا به هزینه‌ای بپردازید و اعتبار آن نیز تا یک سال پس از تاریخ جدید پرداخت خواهد بود.

نکات پرداخت سویس فی SEVIS Fee

در ادامه به نکات مهم در مورد پرداخت هزینه سویس فی می‌پردازیم:
• پرداخت SEVIS Fee از طریق وب‌سایت رسمی SEVIS انجام می‌شود و لازم است که این پرداخت با IP غیر ایرانی صورت پذیرد.
• جهت پرداخت هزینه‌ی SEVIS Fee و تکمیل فرم I-۹۰۱، در اختیار داشتن فرم‌های کامل I-۲۰ یا DS-۲۰۱۹ الزامی است.
• هزینه‌ی SEVIS Fee غیرقابل انتقال خواهد بود؛ اما می‌تواند بین دو دانشگاه منتقل شود.
• همسر و فرزندان دارای ویزای تحصیلی و فرصت‌های مطالعاتی (نظیر ویزاهای F و J) نیازی به پرداخت هزینه‌ی SEVIS Fee ندارند.
• هزینه‌ی SEVIS Fee با هزینه‌ی MRV که برای تعیین وقت سفارت آمریکا پرداخت می‌شود، متفاوت خواهد بود.
• SEVIS Fee نوعی پرداخت غیرقابل استرداد به حساب می‌آید و در صورت رد شدن ویزا، مبلغ پرداختی بازگردانده نخواهد شد.
• هزینه سویس فی، باید حداقل چهار روز قبل از حضور در سفارت پرداخت شود.
• متقاضیان باید در روز مصاحبه، رسید پرداخت SEVIS Fee و همچنین فرم I-۲۰ یا DS-۲۰۱۹ (بسته به نوع ویزا) را به همراه داشته باشند.
با دانستن این نکات مهم می‌توانید، به هزینه سویس فی را به راحتی بپردازید و از اشتباهات جبران‌ناپذیر، جلوگیری کنید.

مراحل پرداخت هزینه سویس فی (فرم I-۲۰)

۱. جهت پرداخت هزینه SEVIS I-۲۰، ابتدا به وب‌سایت www.fmjfee.comمراجعه کنید و دکمه «پرداخت هزینه I-۹۰۱» فشار دهید.
۲. هنگامی که به صفحه تأیید متقاضی (Applicant Validation) رسیدید، موظفید که فیلدهایی که با ستاره مشخص شده‌اند را تکمیل کنید. این مرحله، به وارد کردن اطلاعات مربوط به شناسه SEVIS، نام خانوادگی و تاریخ تولد اشاره دارد؛ پس از وارد کردن اطلاعات، دکمه «ارسال» (Submit) را فشار دهید.
۳. در مرحله بعدی، باید نوع پرداخت خود را انتخاب و جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به فرم I-۲۰ برای ویزاهای نوع F۱-M۱ و F۳-M۳، گزینه «فرم I-۲۰ (F۱-M۱, F۳-M۳)» را انتخاب کنید.
۴. در مرحله بعد، فیلدهای مربوط به اطلاعات شخصی شما نمایش داده می‌شود. باید اطلاعات خود را در این فرم وارد کنید و سپس دکمه «ادامه» (Continue) را فشار دهید.
۵. حال، اطلاعات وارد شده دوباره به شما نمایش داده می‌شوند تا از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. اگر اطلاعات درست هستند، جهت پرداخت هزینه SEVIS، دکمه «کارت اعتباری» (Credit Card) را فشار دهید.
۶. در مرحله بعدی، اطلاعات کارت اعتباری بین‌المللی خود را وارد و برای ادامه پرداخت هزینه SEVIS، روی دکمه «ادامه» کلیک کنید.
۷. در این مرحله، اطلاعات وارد شده مربوط به کارت بین‌المللی شما مجدداً به نمایش درمی‌آیند تا بتوانید صحت داده‌های کارت را بازبینی کنید. اگر تمامی اطلاعات صحیح است، جهت تکمیل فرآیند پرداخت هزینه SEVIS، دکمه «ثبت پرداخت» را فشار دهید.
در صورتی که پرداخت شما موفقیت‌آمیز باشد، رسید پرداخت به همراه شماره پیگیری (Payment Confirmation) به شما نشان داده خواهد شد؛ باید این صفحه رسید را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و هنگام مراجعه به سفارت، آن را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارائه دهید.

آموزش پرداخت SEVIS Fee (فرم DS-۲۰۱۹)

اکنون، فرآیند پرداخت هزینه‌ی SEVIS برای فرم DS-۲۰۱۹ را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم:
۱. جهت پرداخت هزینه‌ی SEVIS برای فرم DS-۲۰۱۹، ابتدا به سایت FMJFee مراجعه و در بالای صفحه روی گزینه‌ی Pay I-۹۰۱ Fee کلیک کنید.
۲. در مرحله‌ی بعدی در قسمت Applicant Validation، اطلاعات ضروری مانند SEVIS ID، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد (روز، ماه، سال) را در فیلدهای دارای علامت ستاره وارد کنید و پس از تکمیل، دکمه‌ی Submit را فشار دهید.
۳. بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی، به بخش Applicant Information هدایت می‌شوید که در آن باید به انتخاب فرم مورد نظر بپردازید؛ در این بخش، فرم DS-۲۰۱۹ را انتخاب کنید.
۴. پس از انتخاب فرم DS-۲۰۱۹ به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که باید به تکمیل اطلاعات کاربری خود بپردازید.
۵. جهت صادر شدن ویزای j۱ ایالات متحده، استفاده از فرم DS-۲۰۱۹ ضروری است. همچنین، لازم خواهد بود که اطلاعات بیشتری را در پلتفرم FMJFee وارد کنید. مواردی که باید تکمیل شوند شامل وارد کردن شماره برنامه‌ی خود و تعیین دسته‌بندی بازدید می‌شود؛ انواع دسته‌بندی‌ها عبارتند از:
• Au Pair و EduCare
• Camp Counselor
• Intern
• International Visitor (استفاده از Dept. of State)
• Government Visitor
• Professor و Research Scholar
• Physician
• Specialist
• Short-term Scholar
• Summer Work Travel
• Traineeو...
۱. پس از انتخاب دسته‌بندی مورد نظر، ابتدا روی دکمه‌ی I Agree و سپس Continue کلیک کنید. قبل از رفتن به صفحه پرداخت هزینه‌ی فرم DS-۲۰۱۹، خلاصه‌ای از اطلاعات وارد شده قابل مشاهده خواهد بود؛ پس از تأیید اطلاعات، باید گزینه‌ی پرداخت با Credit Card را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که رسید پرداخت به همراه شماره پیگیری (Payment Confirmation) را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و هنگام مراجعه به سفارت، آن را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارائه دهید.

پرداخت هزینه سویس فی در ایران

با وجود تحریم‌های موجود، پرداخت هزینه Sevis در ایران، با هیچ مانعی روبرو نیست. نه تنها این هزینه، بلکه کلیه مخارج مرتبط با مهاجرت را می‌توان به سایت‌های واسط معتبر ایرانی واگذار کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

همچنین، پیش از اقدام به پرداخت، لازم است که دقیقاً به نوع ویزایی که نیاز دارید، توجه کنید؛ زیرا احتمال دارد که نیازی به پرداخت هزینه Sevis نداشته باشید!

سخن آخر

در این محتوا سعی کردیم، به بررسی کامل نحوه پرداخت هزینه ‎SEVIS Fee بپردازیم. کسانی که خواهان دریافت ویزای تحصیلی از آمریکا هستند، باید هزینه‌ی سویس فی را پرداخت کنند.
هزینه‌ی سویس فی بر اساس نوع ویزای تحصیلی مورد نظر متغیر خواهد بود؛ این مبلغ برای ویزاهای نوع F۱ و M۱ در آمریکا، مبلغ ۳۵۰ دلار و برای ویزای نوع J۱ در ایالات متحده، ۲۲۰ دلار تعیین شده است.

کد خبر: 1238854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =