سومین کنگره بین‌المللی «بانوی بلاغت» در دانشگاه آزاد زنجان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: سومین کنگره شعر «بانوی بلاغت» به میزبانی دانشگاه آزاد استان زنجان در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد نقیلو با بیان اینکه بین شهر زنجان و کنگره بانوی بلاغت قرابت معنایی وجود دارد، اظهار کرد: وجود حسینیه اعظم و عزاداری های باشکوه محرم در زنجان زبانزد است. گرچه همه زنجان را با حسینیه اعظم می شناسند ولی خود زنجانی ها این شهر را با عزاداری های باشکوه زینبیه اعظم که برای حضرت زینب(س) است و روز یازدهم محرم برپا می شود می شناسند.

وی ادامه داد: دو مراسم مهم حسینیه و زینبیه اعظم، بسیار باشکوه برگزار می شود و عزاداران از همه مساجد زنجان جمع می شوند و در مراسم های این دومکان شرکت می کنند.

نقیلو به برگزاری کنگره شعر «بانوی بلاغت» اشاره کرد و گفت: این کنگره در اولین دوره برگزاری اش با همکاری حسینیه اعظم زنجان، به دو زبان فارسی و عربی در مقیاس ملی برگزار شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت طوری که ۳۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشورهای دوست و همسایه نیز ارسال شد که بازتاب خوب کنگره در عرصه بین المللی را نشان می ددهد.

وی اظهار کرد: در دوره دوم از مرزهای ملی فراتر رفتیم و با توجه به استقبال به عمل آمده سومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» را در سطح بین المللی برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه اختتامیه این کنگره دی ماه و هم زمان با سالروز رحلت حضرت زینب(س) در زنجان برگزار خواهد شد گفت: بخش ویژه زیارت جامعه کبیره نیز به این کنگره افزوده شده است.

نقیلو به تدابیر دبیرخانه کنگره برای افزایش آمار مخاطبان اشاره و اظهار کرد: در دوره های قبل ما مخاطبان خوبی داشتیم اما معتقدیم تداوم یک برنامه فرهنگی و هنری باعث رونق آن خواهد شد لذا به دنبال استمرار در برگزاری این کنگره هستیم تا مورد اعتماد مخاطبان قرار گیریم و این باعث افزایش مخاطبان نیز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تاکید بر اینکه در منظومه برنامه های این دانشگاه جشنواره امامت و مهدویت جایگاه ویژه ای دارد افزود: مردم ما دوستدار اهل بیت و حضرت زینب(س) هستند و از چنین برنامه هایی استقبال می کنند.

نقیلو تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی بسترهای مناسب برای مشارکت حداکثری مخاطبان اعم از دانشگاهیان و دانش آموزان و سایر اقشار جامعه را فراهم کنیم.

نقیلو در پایان گفت: سومین کنگره بانوی کرامت هم زمان با رحلت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س)، در ۲۷ دیماه ۱۴۰۳ با حضور شعرای برگزیده بین المللی و ملی در زنجان پایان می یابد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =