۲ میلیون زائر به کشور بازگشتند

فرمانده انتظامی فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون حدود ۲ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: وضعیت زائران در رفت و برگشت تحت کنترل نیروهای پلیس جمهوری اسلامی ایران است و آنها در امنیت کامل تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دلار مبادله‌ای ثابت ماند / قیمت ارز اربعین

وی با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین حسینی افزود: اکنون شاهد افزایش موج بازگشت زائران از مرزهای اربعین هستیم و اکنون میزان بازگشت زائران بیشتر از رفت آنان است.

فرمانده انتظامی فراجا گفت: تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای به کشور بازگشتند و امروز بازگشت زائران به ۲ میلیون نفر رسیده است.

سردار رادان اضافه کرد: شیب برگشت رو به افزایش است و پلیس ایران در کنار وزارت راه و شهرسازی، هلال احمر و وزارت بهداشت تمهیدات لازم برای تسهیل در بازگشت زائران را اندیشیده است.

وی افزود: امیدواریم زائران که از ناوگان شخصی خود استفاده می‌کنند به اندازه کافی استراحت کنند و با خواب‌آلودگی به رانندگی نپردازند تا شاهد تصادفات جاده‌ای نباشیم.

فرمانده انتظامی فراجا گفت: نیروهای انتظامی با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و بازخوردهای زائران، به‌طور مداوم در حال بهبود و ارتقای خدمات خود است تا ضمن تسهیل سفر زائران، امنیت و راحتی آنها را نیز تضمین کند، این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد و دقت نیروهای یگان ویژه در ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن نیازهای زائران در ایام اربعین است.

وی با تاکید بر اینکه تردد زائران با سهولت در حال است، اظهار کرد: هیچ مشکل امنیتی در مرزهای هشت گانه منتهی به کشور عراق وجود ندارد و زائران در امنیت کامل تردد خود را انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =