پویانمایی «در سایه سرو» برای چهارمین بار به آکادمی اسکار معرفی شد

پویانمایی «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی با دریافت جایزه «BEST IN SHOW» از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن اسپارک (Spark) کانادا برای چهارمین بار به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، «در سایه سرو» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون بیش از ۱۸ جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی دریافت کرده است.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن Spark یکی از جشنواره‌های معتبر جهان در حوزه انیمشین به شمار می‌رود که سالیانه تلاش‌ می‌کند استعدادهای برتر حوزه‌ی کارگردانی انیمیشن را به جهانیان معرفی کند.

این جشنواره کانادایی که عضوی از جشنواره‌های مورد تائید اسکار است. برنده‌ی جایزه BEST IN SHOW»» را به صورت مستقیم به آکادمی اسکار معرفی می‌کند.

جوایز این دوره از جشنواره بین‌المللی انیمیشن اسپارک در بخش‌های مختلف به بهترین‌های انیمیشن منتخب تعلق می‌گیرد.

بر اساس این خبر، Best In Show، بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم دانشجویی، بهترین موزیک‌ویدئو، بهترین انیمیشن تبلیغاتی، بهترین بازی انیمیشن، بهترین فیلم انیمیشن کوتاه رواییVFX Diversity Award و جایزه ویژه هیات داوران، از جمله جوایز این جشنواره‌ی مورد تایید اسکار است.

معرفی فیلم‌های کوتاه و انیمیشن به آکادمی اسکار از سوی برخی جشنواره‌های معتبر جهانی یکی از پیش‌فرآیندهای انتخاب فیلم برای بخش اصلی جشنواره اسکار است و این نوع معرفی‌ها، بخت آن اثر را برای انتخاب در بین ۵ فیلم اصلی بیشتر می‌کند ضمن این‌که برخی از روسای این جشنواره‌ها در بین اعضای هیات انتخاب آکادمی فیلم اسکار حضور دارند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشنSpark از ۱۰ تا ۱۳ مهر ۱۴۰۳ (۳۱ اکتبر تا ۳ نوامبر ۲۰۲۴) در ونکوور کانادا برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =