شباهت زیاد لوگوی جدید خبرگزاری فارس با یک شرکت چینی + عکس

پس از حدود ۲ دهه فعالیت، امروز فارس با شعار و لوگوی جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، پس از حدود ۲ دهه فعالیت، امروز فارس با شعار و لوگوی جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار گرفت. لوگوی جدید فارس به صورت تایپوگرافیک کلمه «فارس» در کنار دو نقطه آبی و طلایی است. «حقیقت روشن می‌شود» هم به‌عنوان شعار جدید خبرگزاری انتخاب شده است.

شعار و نشان (لوگو) جدید فارس، نمادی از برند جدید آن است که بر پایه ۳ عنصر «اعتماد، انقلاب و امید» بنا شده است. روشن شدن حقیقت، اصلی‌ترین ماموریت فارس در تولیدات این خبرگزاری خواهد بود که ایجاد اعتماد برای مخاطب را برعهده دارد. این ماموریت، در عصر رسانه، خط مقدم جهاد در مقابل ضدانقلاب محسوب می‌شود که در یک جنگ شناختی، سعی در تغییر باورهای مردم دارد. روشن شدن حقیقت، امیدآفرین است؛ چراکه به باور ما ظلم و تاریکی با یکدیگر عجین شده و روشن شدن حقایق، به بروز یک حقیقت نهایی منجر می‌شود که همانا حکومت صالحان بر زمین است. این شعار، در نشان فارس نیز به تصویر کشیده شده: نقطه طلایی به عنوان نمادی از حقیقت است که بر روی نقطه آبی رنگ ظهور می‌کند.

 طبق گفته این خبرگزاری، این دونقطه در نشان جدید فارس، معنای دیگری هم دارد: تعاملی شدن کل خبرگزاری و اهمیت یافتن بیش از پیش مخاطب. این ارتباط دوسویه، فقط به معنای دریافت نظر مخاطبان در خروجی‌های مختلف نیست، بلکه مخاطب به معنای واقعی کلمه تعیین‌کننده تولیدات فارس خواهد شد.

اما نشان جدید فارس، بیانگر تغییر دیگری هم هست. در عصر فراواقعیت، که حتی ساده‌ترین واقعیت‌ها هم تحت تاثیر روایت‌های مختلف، معانی متفاوتی را به مخاطب می‌رساند، فارس با «روایت‌گری» به جنگ سیاه‌نمایی و ناامیدی خواهد رفت. رویکرد «خبرخوب» در این روایت‌ها، به دنبال مواجهه منطقی با مشکلات خواهد بود؛ نه ایجاد یک خوش‌بینی مخدرانه. راه‌حل محوری، نگاه به آینده و فعال کردن تمام مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان، حاصل این رویکرد است.

البته این قالب و رویکرد جدید، لحن جدیدی هم می‌طلبد؛ لحنی که از زبان سنتی خبر تاحدی فاصله گرفته و قالب  مدرن‌تری به خود می‌گیرد. اتفاقی که در لوگوی خبرگزاری نیز نمود پیدا کرده و نام «فارس» با تغییرات گرافیکی نسبت به خط نستعلیق مرسوم، در مقابل چشم مخاطب قرار گرفته است.

اما شباهت زیادی لوگوی جدید خبرگزاری فارس و یک نهاد مالی در چین جالب توجه است.

خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد مقامی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      خیر کپی نبوده.