برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: زیارت جامعه کبیره از نظر محتوا، غنای معنوی و آرایه های شعری ظرفیت بزرگی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه امسال در حالی سومین سال است که جشنواره بین المللی شعر و مدیحه خوانی حضرت علی اکبر (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود گفت: سال گذشته این جشنواره در سطح بین الملل و به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته دریافت اثر به دبیرخانه نسبت به دوره های گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی همراه بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، حضرت علی اکبر (ع) را بی نظیرترین الگوی انقلابی و اسلامی برای جوانان عنوان و بیان کرد: وقتی جوانی مانند ایشان شبیه پیامبر اکرم (ص) در ظاهر، خلق و خو و اجرای روش است، جوانان با شناخت ابعاد وجودی آن حضرت، لازم است از حضرت علی اکبر (ع) الگوبرداری کنند و وظیفه ما مسئولان است تا ابعاد وجودی این حضرت را در قالب برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف به جوانان معرفی کنیم.

دهقانی اشکذری ادامه داد: در سال قبل، پیش همایش و کارگاه های تخصصی برگزار شد که هم با استقبال دانشجویان و علاقمندان اهل بیت (ع) رو به رو شد هم برگزاری جشنواره بین المللی شعر و مدیحه خوانی را تقویت کرد.

به گفته وی، در این جشنواره هر سال یک بخش عمومی و تخصصی وجود دارد و قرار است محور یکی از بخش های تخصصی پرداختن به زیارت جامعه کبیره باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه یکی از بخش های اصلی در این جشنواره معرفی ظرفیت بی نظیر امام و امامت است، یادآور شد: زیارت جامعه کبیره هم به جهت محتوا و غنای معنوی و آرایه های شعری ظرفیت بزرگی دارد و هم راهنمای حرکت است.

وی با بیان اینکه یکی از کانون های دانشجویی که می تواند در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نقش داشته باشد کانون شعر و مدیحه خوانی است، تصریح کرد: ترویج ابعاد و محورهای جشنواره از مهمترین نقش های این کانون دانشجویی است، همچنین فعالیت دانشجویان در دعوت مخاطب نیز فرصتی است تا فعالان دانشجویی و سیاسی در قالب اعضای کمیته های جشنواره به کمک ما بیایند تا هر چه بهتر این جشنواره برگزار شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در برگزاری این جشنواره نهادهایی از جمله شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی یزد نیز همکاری دارند تا هم افزایی اجتماعی تقویت شود.

دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره در سطح بین المللی باعث می شود تا ۲۵۰ دانشجوی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این رویداد شرکت کنند؛ گفت: هدف نهایی برگزاری این جشنواره، حضور و استقبال دانشجویان و پرداختن به ابعاد وجودی حضرت علی اکبر (ع) با محوریت زیارت جامعه کبیره است.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =