رفت و برگشت به روش بورس/ اطمینان به بازار سرمایه بازمی‌گردد؟

بازار سرمایه در هفته گذشته نوسان‌های بسیاری را تجربه کرد و در نهایت دوباره شاخص اطمینان یک میلوین و ۳۰۰ هزار واحدی را از آن خود کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم.

شاخص کل بورس روز شنبه ۹ بهمن، با رشد ۱۸ هزار واحدی به یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد رسید تا قدری به شاخص اطمینان نزدیک‌تر شود. از تغییرهای شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۰۵۸.۴۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

روز یکشنبه ۱۰ بهمن نیز شاخص کل، با افزایش ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۶۱۸ واحدی در سطح ۳۲۷ هزار و ۷۵۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۷۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۵۲۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۱۱ بهمن هم با افزایش ۱۰ هزار واحدی (معادل ۰.۷۸ درصد) در نقطه ۱.۲۹۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با ۲.۹۷ هزار واحد (۰.۹۱ درصد) در نقطه ۳۳۰.۷ هزار واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات بازار سهام در روز دوشنبه ناشی از عملیات باز بانک مرکزی (فروش اوراق بدهی) با ۱۵۸.۶ هزار میلیارد تومان مواجه شد که سهم ارزش معاملات خرد ۴.۳۲ هزار ملیارد تومان شد. همچنین معاملات امروز بازار سهام برای سومین روز متوالی با صعود شاخص کل بورس همراه شد تا شاخص کل بورس به لبه نزدیک کانال ۱.۳ میلیون واحد برسد.  

شاخص کل روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن بالاخره توانست شاخص اطمینان یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را دوباره فتح کند. در واقع شاخص پس از چهار روز صعود وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. شاخص کل در میانه معاملات رشد ۶ هزار و ۴۷۸ واحدی معادل ۰٫۵ درصدی را تجربه کرد و در نهایت در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین شاخص هم‌وزن افزایش ۰٫۷ درصدی داشت. ارزش معاملات خرد در بازارر به هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان رسید.

در آخرین روز معاملاتی بورس یعنی چهارشنبه ۱۳ بهمن شاخص کل قدری منفی شد و شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد. با این حال، در ساعت‌های بعد توانست شاخص اطمینان را دوباره از آن خود کند.

به گزارش ایسکانیوز، برخی کارشناسان معتقدند که هنوز اتفاق مناسبی که بتواند در طولانی مدت بازار سرمایه را امیدوار کند نیافتاده و با وجود بازگشت بازار به شاخص ۱ میلیون و ۳۰۰، نمی‌توان خیلی به سبزپوشی آن امید داشت.

کد خبر: 1128279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =