موج امیکرون تا ۱ ماه آینده فروکش می‌کند

معاون درمان و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان با بیان اینکه هم اکنون در پیک ششم قرار داریم درباره وضعیت امیکرون در آینده نزدیک گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا یک ماه آینده موج کرونا فروکش می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز به روز بر تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی افزوده می‌شود. باید دانست  سویه جدید اُمیکرون برخلاف سویه‌های دیگر سن و سال نمی‌شناسد و برای برون رفت از این چالش خطرناک، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن را در بین گروه سنی کودکان فراگیر کرد.  در این وضعیت می‌توان با مراقبت و رعایت موازین بهداشتی ضریب آهنگ شیوع بیماری را کٌند کرد، زیرا که افزایش ناگهانی مبتلایان باعث افزایش بار در مراکز درمانی می‌شود.  مبتلایان در صورت بروز احساس تنگی نفس، تب بالا، کاهش سطح هوشیاری و کاهش درصد اشباع اکسیژن خون از جمله علائم خطرناکی هستند که فرد باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند. باید دانست قدرت سرایت پذیری بالای این بیماری، به سرعت افراد خانواده و جامعه را درگیر می‌کند و به طور حتم با افزایش مبتلایان، شاهد افزایش موارد بستری نیز خواهیم بود.

افزایش ۸ برابر ابتلا به امیکرون در جامعه

علی مقدس جعفری، متخصص طب اورژانس و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون درمان و مسئول فنی بیمارستان فرهیختگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت سویه امیکرون در کشور گفت: در شرایط کنونی تعداد مراجعان در مقایسه با هفته گذشته ۶ تا ۸ برابر افزایش یافته است. البته اغلب مراجعان به شکل سرپایی درمان می‌شوند و میزان بستری هم در مقایسه با گذشته ۵ برابر افزایش یافته است.

وی درباره شدت بیماری در بین مبتلایان افزود: در امیکرون شدت ابتلا در مقایسه با سویه قبلی کاهش یافته است. البته این سویه خفیف است و از سوی دیگر واکسیناسیون در کشور پوشش بیشتری داشته و شدت بیماری کاهش یافته است.

این پزشک عفونی با تاکید بر اینکه این سویه سرایت پذیری بالاتری دارد، ادامه داد: برای مثال در یک مهمانی یک نفر درگیر بیماری بوده و حدود ۴۰ نفر را درگیر بیماری کرده است. شیوع  و انتشار امیکرون در مقایسه با دلتا چندین برابر است.

مقدس ادامه داد: دوره سرایت پذیری امیکرون کاهش یافته است.  فرد در صورت ابتلا به سویه دلتا ۱۰ روز در بدن یک فرد سرایت می‌کرد، اما در سویه امیکرون سرایت پذیری فقط ۵ روز با شیوع بیش از پیش است. باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت عمل شود. مهمترین اقدام استفاده از ماسک‌های سه لایه، پرهیز یا کاهش ترددهای غیرضرور و شست و شوی دست مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در پیک ششم قرار داریم درباره وضعیت امیکرون در آینده نزدیک گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا یک ماه آینده موج کرونا فروکش می‌کند. البته در بسیاری از مواقع کرونا جوامع بشری را غافل‌گیر کرده  و قابل پیش بینی نیست.

۲۰ درصد مبتلایان به امیکرون کودکان هستند

این پزشک درباره وضعیت ابتلای کودکان  به امیکرون گفت:  کودکان در مقایسه با سویه های قبل بیش از پیش به امیکرون مبتلا شدند، چون کودکان زیر ۱۲ سال هنوز درروند واکسیناسیون ورود نکرده و پوشش مناسب واکسیناسیون نداشتند. بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲۰ درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها کودکان را شامل می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =