انعقاد قرارداد بین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، پارک استان سمنان و واحد شاهرود در حوزه پژوهشی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد قرارداد بین پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، پارک استان سمنان و واحد شاهرود در حوزه پژوهشی خبر داد.

سید محمد جواد صدری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در حاشیه بازدید از واحد شاهرود گفت: توافق مهمی درباره طرح بزرگ فناورانه بین پارک دانشگاه آزاد اسلامی، پارک استان سمنان و واحد دانشگاهی شاهرود حاصل شد. 

وی افزود: این سه ضلع با همکاری هم قرار است درزمینه‌های پژوهشی همکاری‌های مهمی را داشته باشند که انشالله در آینده نتایج خوب آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

صدری مهر با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در زیست‌بوم فناوری حلقه آخر زنجیره تبدیل ایده به ثروت است اظهار کرد: در این زنجیره شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی تحت عنوان سرای  نوآوری فعالیت دارند و حلقه آخر این  زنجیره نیز پارک علم و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای صنعتی سازی و تجاری‌سازی، نمونه اولیه محصول یا خدمات می بایست در مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها یا مراکز تحقیقاتی ایجاد شده و در مرحله نهایی محصول وارد پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یک صندوق خطرپذیر بزرگ ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار دارد که از این صندوق برای تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانشگاه استفاده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تفاهم‌های کلی با پارک استان درزمینه فناوری‌های پزشکی و سلامت حاصل شده و در آینده نزدیک بر روی جزئیات نیز تمرکز بیشتری خواهد شد تا نتایج خوبی برای شهرستان شاهرود رقم بخورد.

صدری مهر با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود فعالیت‌های قابل قبولی داشته ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن این توانمندی‌ها به شبکه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و با همت وعزم رئیس این واحد دانشگاهی، استارت برنامه‌های بزرگی در بهار 1401 در این واحد زده می‌شود.

وی ویژگی‌های واحد شاهرود درزمینه بهداشت و سلامت را شاخص‌ خواند و گفت: این دانشگاه بیش از هزار دانشجو درزمینه رشته‌های مرتبط با سلامت دارد و اعضای هیئت‌علمی مختصص در این زمینه فعال هستند. همچنین یک بیمارستان فعال نیز خدمات سلامت را به مردم ارائه می‌دهد. این امکانات به‌علاوه سرمایه‌های انسانی و سخت افزاری دانشگاه و همچنین فعالیت‌های تخصصی پارک علم و فناوری استان می‌تواند به یک اتفاق بزرگ درزمینهٔ فناوری‌های پزشکی در کشور منتج شود که این سفر مقدمه‌ای است برای شروع همکاری‌هایی که با یاری خدا در بهار 1401 ظهور و بروز می‌یابد.

لازم به ذکر است در این دیدار اسماعیل علی بیکی رئیس واحد شاهرود با تشکر از همکاری‌های رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، حضور وی را نقطه قوتی برای ادامه راه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شاهرود دانست و عنوان کرد همکاری با پارک استان سمنان فرصتی برای رسیدن به اهداف علمی پژوهشی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =