واکاوی در فرهنگ مهدویت مهمترین رسالت دانشجوست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت را در دانشگاه ها یک امر مهم خواند و گفت: با توجه به فرهنگ انتظار در آیین شیعه، باید واکاوی در فرهنگ مهدویت به عنوان یک اصل و رسالت دانشجویی در دانشگاه ها مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در نشست فرهنگ مهدویت با تاکید بر اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی، حرکت در محور مهدویت را در برنامه های فرهنگی یک اصل دانست و گفت: فرهنگ مهدویت به عنوان یک باور دینی و مذهبی در روح و جان مسلمانان نهادینه شده و باید در شکوفایی آن تلاش شود.

وی یکی از وظایف مهم کانون ها و تشکلهای فرهنگی دانشجویی را حرکت در محور مهدویت عنوان کرد و تاکید کرد: دانشجویان باید با حرکت در مسیر امام راحل(ره)   و رهبر انقلاب و تکیه بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اعتلای فکری نسل جوان و آشنایی آنان با مفاهیم ناب امامت و مهدویت برنامه های فرهنگی خود را منطبق سازند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی و روز عدالت خواهی عنوان کرد و گفت: دانشجوی با بصیرت همواره با تاسی از اندیشه های ناب انقلاب در مسیر فرهنگ ناب اسلامی گام بر میدارد و فریب دام دشمن را نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد، ضمن بیان حدیثی از حضرت امام صادق (ع) : گفت: این حضرت فرموده است «دوست ندارم جوانی از شما را جز یکی از این دوحال ببینم  دانشمند یا دانشجو (امالی طوسی ص)» و این نشان از اهمیت و ارزش علم و دانش در نزد ائمه اطهار(ع) دارد و هر فردی که درحال کسب دانش باشد یا در حال قرآن خواندن دانشجو محسوب می شود.

وی بیان کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی  دوگام نیاز هست، خود سازی و جامعه پردازی که در هر دوگام تمدن نوین اسلامی به نوعی به ظهور امام زمان (عج)  تاکید و اهتمام دارد و این نشان از شان و منزلت فرهنگ مهدویت و فرهنگ انتظار دارد.

این مدرس دانشگاه، با بیان اینکه ماموریت دبیرخانه مهدویت استان هرمزگان در حوزه تبیین مسائل مهدویت و آینده پژوهی در عرصه مهدویت فعال است، افزود: فعالیت های فرهنگی این دبیرخانه به طور مستمر ادامه دارد و گزارش عملکرد یک ساله آن در دبیرخانه مهدویت تجمع و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

واکاوی در فرهنگ مهدویت مهمترین رسالت دانشجوست

وی اضافه کرد: مقرر شده در راستای اجرای برنامه متنوع در حوزه فرهنگ مهدویت،  شورای مهدویت نیز در  واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس و در اشاعه و برنامه ریزی فرهنگ مهدویت کمک نقش مهم و ماندگاری از خود بجا بگذارد.

این نشست با پیشنهادات سایر کارشناسان بخش های مختلف فرهنگی ادامه یافت و مقرر شد مصوبات این جلسه، برای ادامه داشتن بهتر این نشست ها، مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1162603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =