آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری تجاری در خیابان بهار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری تجاری در خیابان بهار توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۰:۲۲ آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری و تجاری در خیابان بهار نرسیده به طالقانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

پلمب ساختمانی در خیابان ولیعصر(عج) به دلیل آتش‌سوزی مرگبار

وی با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تصریح کرد: محل حادثه یک ساختمان ۷ طبقه اداری تجاری بود که دارای چند طبقه منفی هم بود. آتش‌سوزی در طبقات پایین و منفی این ساختمان ایجاد شده بود.

ملکی خاطرنشان کرد: حرارت بسیار زیاد و دود طبقات را فراگرفته بود و آتش‌نشانان به سختی تلاش کردند تا وارد این بخش از ساختمان شوند. از سوی دیگر ۱۰ نفر از افرادی که درساختمان حضور داشتند از طریق نردبان از طبقات بالایی ساختمان خارج شدند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در این حادثه تلفات و مورد مصدومیت تاکنون گزارش نشده است.

ملکی تاکید کرد: عملیات اطفاء حریق همچنان ادامه دارد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران که در جریان اطفای حریق در خیابان بهار حضور یافت، از شهادت رضا دارابی رییس ایستگاه ۱۲۰ اتش نشانی تهران حین انجام وظیفه خبر داد.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حفر تونل برای اطفا حریق در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار خبر داد.

حسین نظری در خصوص آخرین وضعیت حریق ساختمان در خیابان بهار گفت: امیدواریم با تلاش همکاران آتش‌نشان از ریزش ساختمان جلوگیری کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عملیات اطفای حریق در طبقه منفی سه ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار ادامه دارد.

وی اظهار کرد: به‌ علت شدت آتش، ناگزیر از حفر تونل از طبقه منفی ۲ برای خاموش کردن حریق شدیم.

نظری گفت: ساختمان، انبار باتری‌های لیتیومی و صندلی‌های ماساژور بوده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تلاش همکاران آتش‌نشان از ریزش ساختمان جلوگیری کنیم.

 آتش‌سوزی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار مهار شد و هم‌اکنون آتش‎نشانان در حال لکه‌گیری هستند.

احتمال ریزش ساختمان کم است

زاکانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار در کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌علت «تغییر کاربری» محکوم شده بود؛ رأی امسال اجرا شد و مجموعه پلمب شد،

مالک اما به‌صورت غیرقانونی اقدام به فک پلمب کرد، ما پیش از این حادثه به دستگاه قضا شکایت کرده بودیم.

این اتفاق موجب شهادت یکی از بهترین آتش‌نشانان شهرداری تهران شد؛ امیدواریم روح آن بزرگوار با صاحب همین ایام محشور شود.

عملیات چندساعته همکاران من در آتش‌نشانی موجب جلوگیری از تسرّی آتش به ساختمان‌های اطراف شد.

احتمال ریزش بنا دور از ذهن است ولی ما سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای ایمنی را اعمال و همه سکنه را تخلیه کردیم.

اساتید سازه در محل برای پایش لحظه‌ای مستقرند.

تا صدور تأییدیه استحکام بنا، محدودیت‌های ترافیکی پابرجاست.

همچنین رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: به منظور حفظ ایمنی شهروندان خیابان بهار جنوبی را مسدود کردیم و امکان تردد از این خیابان وجود ندارد.

جدال ۱۲ ساعته آتش‌نشانان برای مهار آتش ساختمان ۱۵۳ بهار تهران

سردار محمدحسین حمیدی افزود: این محدودیت ترافیکی تا زمانی که مجموعه آتش‌نشان تاییدیه های لازم را بدهد و اعلام کند که ساختمان در حالت خاموش شدن است ادامه خواهد داشت زیرا هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد و به همین دلیل خیابان بهار از شرایط ترافیک خارج است.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حفر تونل برای اطفا حریق در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار خبر داد.

حسین نظری در خصوص آخرین وضعیت حریق ساختمان در خیابان بهار گفت: امیدواریم با تلاش همکاران آتش‌نشان از ریزش ساختمان جلوگیری کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عملیات اطفای حریق در طبقه منفی سه ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار ادامه دارد.

وی اظهار کرد: به‌ علت شدت آتش، ناگزیر از حفر تونل از طبقه منفی ۲ برای خاموش کردن حریق شدیم.

نظری گفت: ساختمان، انبار باتری‌های لیتیومی و صندلی‌های ماساژور بوده است. امیدواریم با تلاش همکاران آتش‌نشان از ریزش ساختمان جلوگیری کنیم

همچنین دادستان عمومی و انقلاب تهران با حضور در محل آتش‌سوزی خیابان طالقانی تهران گفت:‌ در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده و گزارش نهایی حادثه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

علی صالحی در این بازدید که مسئولان آتش نشانی، مدیریت بحران، ضابطین، مسئولان شهرداری تهران حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اطفای حریق ساختمان مورد اشاره را دریافت و دستورهای قضایی لازم برای سهولت کار نیروهای امدادی از جمله تخلیه ساختمان‌های مجاور محل آتش سوزی ساختمان که برای ساکنان آن ایجاد خطر می‌کرد را صادر کرد.

وی گفت: در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده و گزارش نهایی حادثه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

صالحی در مورد گزارش‌هایی که پیشتر در رابطه با این ساختمان مطرح شده بود از مقامات مسئول شهرداری سوال کرد که عنوان شد این ساختمان یک مرتبه پلمب شده است.

دادستان تهران افزود: مالک ساختمان از پارکینگ به عنوان انباری استفاده می‌کرده که امروز به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است. این بخش ساختمان به علت تغییر کاربردی پلمب شده بود که بعد از مدتی فک پلمب شده است که باید بررسی شود علت فک پلمب چه بوده و در صورت اثبات تخلف در رفع نواقص و فک پلمب ساختمان مقصران تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

دادستان تهران در رابطه با علت وقوع حادثه اعلام کرد: مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش سوزی فعلا امکان اعلام دقیق علت آتش‌سوزی وجود ندارد.

وی افزود: در جلسه مدیریت بحران که محل حادثه تشکیل شد، حضور پیدا کرده و دستورهای قضایی لازم به رئیس کلانتری محل، آتش نشانی و شهرداری داده شده و پرونده قضایی در مورد این حادثه در دادستانی تهران نیز تشکیل شده است و موضوع در حال بررسی است.

طبق آخرین اخبار از عملیات آتش نشانان تا حدود ساعت ۲۳ عملیات مهار آتش نشانان در طبقه منفی دوم ادامه دارد و هنوز آتش نشانان به طبقه منفی سوم دست پیدا نکردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =