ضرورت توسعه ورزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار ورزش در پیشرفت تحصیلی قشر جوان و نوجوان جامعه گفت:توسعه ورزش در مدارس و دانشگاهها در راستای توسعه سلامت جسمانی و روانی و به دنبال آن توسعه علم از رسالت مهم و حیاتی در جامعه است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمشید همتی در حاشیه بازدید خود از زیرساخت ها و فضای ورزشی مدارس سما استان هرمزگان عنوان کرد: بی‌تردید آموزش های کاربردی و تلاش نوجوانان و جوانان ضامن امنیت و صلابت کشورمان ایران خواهد بود.

دانشکده‌های مهارتی ورزش در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود

این مسئول از استان هرمزگان به عنوان استانی با پتانسیل و ظرفیت بالا یاد کرد و گفت: هرمزگان یکی از استان هایی است که می تواند با برنامه ریزی اصولی ،آماده سازی فضا های ورزشی و استعدادیابی به یکی از استان های برتر در آینده ای نزدیک تبدیل شود.

وی بهرمندی از دبیران و مربیان مجرب و با سابقه عرصه ورزش در مدارس سما از سرمایه های این مجموعه در کشور دانست و افزود: کیفیت، نیروی انسانی کارآمد و متخصص از مولفه های اصلی انتخاب اولی بودن مدارس سما در سطح کشور است. 

مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما با بیان اینکه فعالیت های ورزشی باید هدفمند صورت گیرد گفت: دبیران ورزش باید تلاش کنند تا دانش آموزان از دریچه ورزش بتوانند اجتماعی شدن، سازگاری با محیط، تکامل شخصیت مناسب، اخلاق مداری، رعایت حقوق دیگران و فرهنگ سازی را تجربه کنند.

جمشید همتی راه اندازی ورزش های آبی و ساحلی در استان خواستار شد و عنوان کرد: با توجه به دارا بودن سواحل زیبا و بکر، فراهم کردن شرایط لازم جهت ورزش های آبی و ساحلی از وظایف مهم حوزه ورزش در هرمزگان است.

وی در پایان با قدردانی از همکاری و تعامل ترییت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان با مدارس و دانشکده سما گفت: تعامل مدیران تربیت بدنی دانشگاه و سما در استان زمینه رشد و پیشرفت ورزش در این دانشگاه فراهم شده است.

بازدید از فضاهای ورزشی مدارس سما شهرستان بندرعباس ، قشم و پروژه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و نشست با دبیران تربیت بدنی از برنامه های مدیر تربیت بدنی و سلامت سما در هرمزگان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =