افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان تایید شد؟

رییس کمیته امداد درباره اقدام این نهاد برای ریشه کن کردن فقر و همچنین درصد افزایش مستمریها در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید مرتضی بختیاری در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "رییس جمهور اعلام کردند فقر مطلق باید ریشه کن شود، چه اقداماتی طی یکسال گذشته در این زمینه صورت گرفته است؟ گفت: براساس فرمایش رییس جمهور تفاهم نامه‌ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رییس کمیته امداد مبادله شد. براساس این تفاهم نامه ماموریت انجام گرفت و شناسایی‌ها پیش رفت.

سهام عدالت به مددجویان جامانده بهزیستی اختصاص می‌یابد

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۲ رقمی پیش بینی شده اگر تغییراتی نکند، امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و مشکل بخشی را از طریق تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برطرف کنیم.

بختیاری در ادامه در پاسخ به این سوال که با راه اندازی صندوق ضمانت چند درصد از مشکلات مددجویان رفع خواهد شد؟ اظهار کرد: یکی از مشکلات در بحث اشتغال، بحث ضمانت بود. این صندوق این مشکل را حل کرد اما اولویت با زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: دغدغه جدی داریم که محصول روی دست مددجو نماند. مددجو وام گرفته و وارد تولید شده و موفق بوده اما نمی‌تواند محصول را به بازار برساند که در این زمینه نیز تمهیدات جدی اندیشیده شده است.

افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در صورت تایید شورای نگهبان

رییس کمیته امداد همچنین درخصوص مستمری مددجویان کمیته امداد در در سال ۱۴۰۲، گفت: آنچه در بودجه ۱۴۰۲ تاکنون تصویب شده و کمیسیون تلفیق تصویب کرده، افزایش ۴۰ درصدی مستمریهاست است و درصورتی که شورای نگهبان تایید کند، در بودجه ۱۴۰۲، مستمریها ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر: 1174810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      سلام زن سرپرست خانوارم 3تابچه دارم چندسال است که مشگل ضامن دارم چون هیچ کس نمیاد ضامن یک زن تنها بشه خواهش مکنم دولت فکر به حال ما زنان سرپرست کند خدای موندم با 3تا بچه چه خاکی به سرم بریزم
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      تورو خدا این حقوق کمیته امداد رو واریز کنید ، عید داره میاد ، ما هنوز حقوقی رو نگرفتیم