شناسایی مشکلات و ارائه راهکار علمی و عملی، راه رسیدن به توسعه همه جانبه است

در سی و نهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد بندرعباس، شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی و عملی، تنها راه رسیدن به توسعه همه جانبه، تاکید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، موسس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در سالروز گرامی داشت تاسیس این واحد دانشگاهی که با حضور روسای سابق این دانشگاه و همچنین روسای واحدها و مراکز و روسای شورای تخصصی این دانشگاه در  استان هرمزگان در واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به گذشت چهل سال از تاسیس این دانشگاه گفت: کار این دانشگاه از یک کانکس فلزی به عنوان دفتر کار پرسنل در حیاط دبستان شاهد با دو رشته کاردانی زبان انگلیسی و حسابدرای با ۱۱۷ دانشجو  آغاز شد و با برنامه ریزی و تدوین سند توسعه گام های اولیه در حوزه توسعه عمرانی از سال ۶۸ با جدیت ادامه یافت و کار ساخت مجموعه متمرکز این دانشگاه در طول سالیان متمادی در کنار توسعه رشته ها، جذب هیئت علمی و گسترش فضای آموزش ادامه یافت.

دانشگاهیان در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارند

شهریار مشیری با بیان اینکه این دانشگاه به دلیل مردمی بودن و با پشتیبانی مردم توانست به شکل چشمگیری در سراسر استان گسترش یابد و خدمات آموزش عالی کشور را به دورترین و محروم ترین مناطق کشور توسعه دهد اضافه کرد: نبود امکانات آموزشی، فرهنگی و علمی موجب فقر فرهنگی در شهرهای دور افتاده شده بود و ظهور دانشگاه آزاد تحول شگرفی را در رشد و توسعه کشور بنا گذارد و به سرعت تبدیل به یک دانشگاه پیشتاز در عرصه های علمی و پژوهشی شد.

شناسایی مشکلات و ارائه راهکار علمی و عملی، راه رسیدن به توسعه همه جانبه است

وی یادآوری کرد که اکنون بیش از ۷۵ درصد کارکنان بومی ادارات، سازمانها و نهادها  دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی هستند، افزود: این دانشگاه در استان هرمزگان به بزرگترین مجموعه علمی، آموزشی و پژوهشی مبدل شده و مشغول افتخار آفرینی است.

مشیری با اشاره به وضعیت دانشگاه های نسل جدید افزود: این دانشگاه ها الان در دنیا به عنوان مغز متفکر و اندیشمند در ارائه راهکارهای علمی و عملی در جامعه پیشتاز هستند و ما نیز باید با الگو برداری از این فناوری ها، با تدبیر و اندیشه نوین و بهره بردن از مدیران توانمند و صاحب اندیشه حرکت رو به رشد کشور را در عرصه های مختلف شاهد باشیم.

بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان، تکرار پروسه آزمون و خطا را در برخی تصمیم گیری های صحیح ندانست و گفت امروز باید دلسوزان توسعه و پیشرفت کشور با شناسایی مشکلات و معضلات جامعه و عدم استفاده از نیروهای ناتوان و ناکارآمد، راهکارهای درست و علمی را برای گذار از این رکود علمی و وضعیت اقتصادی ارائه دهند تا شاهد پویایی، رشد و توانمندی کشور در عرصه های همه جانبه باشیم.

رئیس اسبق این دانشگاه با انتقاد از وضعیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشور، مدرک گرایی را یکی از آفت های بزرگ توسعه دانست و گفت: دانشجوها به جای اینکه مهارت محور، کارآفرین و کاردان بار بیاید به دنبال دریافت مدرک در مقاطع تحصیلات دانشگاهی و بعضا تحصیلات تکمیلی، آن هم بدون اندکی تخصص و کارایی هستند و این مهم امروز به عنوان نقطه ضعف در جامعه مطرح است و ورود این افراد در بدنه صنعت، معدن و ... نه تنها حلال مشکلات و گره گشای کار نیست بلکه خود یک گره کور دیگری بر گره های موجود اضافه می سازد و موجب افزایش هزینه های سازمانی بدون بهره وری می شود.

گفتنی است شهریار مشیری دارای مدرک دکترای معماری از دانشگاه پلی تکنیک تورینو ایتالیا و دکترای شهرسازی  از دانشگاههای ایران است که به عنوان اولین عضو هیئت علمی، موسس و بنیانگذار این دانشگاه و همچنین از روسای اسبق این واحد دانشگاهی است که به عنوان اولین رئیس این دانشگاه، نزدیک به ۲۰ سال این مسئولیت را عهده دار بود  و در سال ۱۴۰۱ به درجه رفیع بازنشستگی نایل شد.

شناسایی مشکلات و ارائه راهکار علمی و عملی، راه رسیدن به توسعه همه جانبه است

انتهای پیام /

کد خبر: 1177063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =