صعود ۱۸ پله‌ای استان اصفهان در شاخص بهبود فضای کسب و کار

سیدرضا مرتضوی در دیدار رمضانی با تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان از صعود ۱۸ پله‌ای استان اصفهان در شاخص بهبود فضای کسب و کار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در دیدار با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان دانشجویی استان اصفهان به مناسبت ماه مبارک رمضان، از بازگشت ۳۷۶ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید و قرار گرفتن استان اصفهان در رتبه پنجم شاخص بهبود فضای کسب و کار با ۱۸ پله صعود خبر داد.

اختصاص ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صنایع استان

مرتضوی خاطرنشان کرد: در ابتدای این دولت تنها در استان اصفهان تعداد ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد وجود داشت که طی ۱۸ ماه گذشته ۳۷۶ عدد از این بنگاه‌ها به مدار تولید بازگشته‌اند. تاکنون ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه‌ها تزریق شده و از جمله می‌توان به رفع مشکلات شرکت پلی‌اکریل اصفهان که جزو مطالبات کارگران در سال‌های اخیر بود اشاره کرد.

صعود ۱۸ پله‌ای استان اصفهان در شاخص بهبود فضای کسب و کار

استاندار اصفهان ادامه داد: انتظارات جامعه از دولت فعلی و ایجاد رویکرد جدید در حل مسائل کلان کشوری، واکنش مردم به ضعف‌ در رویکردهای قبلی است که باعث ایجاد فاصله میان مدیران اجرایی و جامعه و سخت شدن شرایط شده بود. در دولت سابق، حتی بعضی وزرا نیز امکان ارتباط با رئیس جمهور را نداشتند و گاهی مشکلات را از طریق مکاتبه انتقال می‌دادند که بازتاب آن در میان مردم مثبت نبود.

هدف، معرفی اصفهان به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری است

وی در ادامه افزود: امروز شاخص بهبود فضای کسب و کار در استان از رتبه ۲۳ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۵ رسیده است. در میان صنعت‌گران و فعالین اقتصادی جو ناامیدی و بی‌انگیزگی حاکم نیست و هدف بخش اقتصاد، معرفی استان اصفهان به‌عنوان «بهشت سرمایه‌گذاری» است.
مرتضوی در رابطه با مصوبات دومین جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: در جلسه امروز طرح الحاق بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی در ۲۶ شهرستان استان جهت توسعه مسکن تصویب شد. هرکدام از این اقدامات باعث ایجاد یک چشمه امید در دل مردم می‌شود و باید بازگو شود تا دل مردم را قرص کند. طرح جامعه دانشگاه فرهنگیان نیز از جمله مسائل بسیار مورد توجه در شورای استان است؛ به‌طوری که اقدامات لازم برای اجرایی شدن این طرح در استان اصفهان به بهترین نحو و با سرعت در دست انجام می‌باشد.

مردم و نهاد خانواده، مهم‌ترین سرمایه‌های نظام

وی در پایان تأکید کرد: سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی، مردم و نهاد خانواده است و دشمنان این دو سرمایه اصلی را مورد هجوم قرار داده‌اند. دانشجویان باید از تله‌های استکبار در این راه بر حذر باشند.

خبرنگار: سجاد ابویی

انتهای پیام./

کد خبر: 1177763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =