جهاد تبیین تنها راه مبارزه با دشمن و لازمه آن تمرکز فکری است

نشست هم اندیشی با موضوع نقش دانشگاه در محقق شدن شعار سال با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، روسای دانشگاه ها و جمعی از استادان برجسته دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، مهرداد یادگاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این نشست هم اندیشی گفت: تنها راه مبارزه با دشمن جهاد تبیین است و لازمه جهاد تبیین تمرکز فکری است که همه اینها به اقتصاد، معیشت مردم و مهار تورم ختم می شود.

دین و معارف اهل بیت نقطه قوت انقلاب اسلامی است

وی افزود: جملاتی از سوی مقام معظم رهبری در طی سالیان گذشته به عناوین مختلف مطرح شده بود اما امسال با توجه به اهمیت موضوع مشخصا بحث مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان کرد: تحقق شعار امسال نیازمند یک سری راهکارها و ضروریات است و قطعا دانشگاه ها می توانند نقش کلیدی در انجام این تکلیف به عهده داشته باشند.

یادگاری عنوان کرد: وقتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاه ها را به عنوان موتور پیشران کشور و در خصوص تولید علم و تکنولوژی و فناوری مطرح می کنند چراغ راه روشن است اما راه سخت و حساس است.

این مقام مسئول اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، دانشجویان، صاحب نظران، نظریه پردازان، شرکت های دانش بنیان، پایان نامه ها، طرح های برون دانشگاهی بر اساس آمایش سرزمینی و برش استنی، مهندسی معکوس، شناسایی و پرورش نخبگان، ارائه تسهیلات در امور پژوهشی به دانشجویان و دانشگاهیان و تربیت نیروی متخصص و متعهد از جمله موثرترین مولفه هایی هستند که موتواند به تحقق شعار سال کمک کند.

مهرداد یادگاری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد شهرکرد از سالیان قبل قدم های مهمی در این خصوص برداشته است، توضیح داد: کسب رتبه ۱۸ در بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی کشور، چاپ ۱۰۰ مقاله ISI و مقاله پژوهشی در سال گذشته، انعقاد تفاهم نامه ۱۶ طرح برون دانشگاهی با ارزش ۱۰ میلیارد ریال، بیش از ۶۰ عنوان مقاله مطرح شده در JCR و اختصاص بیشترین تعداد دانشمندان دو درصد جهان، از جمله دستاوردهای این واحد دانشگاهی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری معتقدند دانش مظهر قدرت و عزت یک کشور است بنابراین اگر می خواهیم کشوری قدرتمند داشته باشیم باید دانشگاه قدرتمند داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افزود: جوامع غربی با تکیه بر تکنیک علم و تکنولوژی خودشان را تبدیل به ابرقدرت کرده اند و به دنبال حریف طلبیدن هستند بنابراین اگر بتوانیم به لطف پروردگار شعار امسال را محقق کنیم عرصه را بر ابرقدرت ها در زمینه فناوری و علم تنگ خواهیم کرد.

یادگاری عنوان کرد: دشمن در دو سال اخیر با روش های مختلف در قالب جنگ ترکیبی در صدد براندازی دین، ایمان، اعتقادات و آرمان های انقلاب است و تنها سلاحی که می تواند با این جنگ ترکیبی مبارزه کند فقط و فقط جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: لازمه یک جنگ تمام عیار در مقابل دشمن، تمرکز فکری است و اگر این تمرکز فکری به هم بریزد تمام معادلات به هم میریزد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان اظهار امیدواری کرد: با مهار تورم و رسیدگی بیشتر به معیشت و سفره مردم، این تمرکز فکری بیش از گذشته در بین جامعه ایجاد شود تا دشمن از این طریق نتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1178011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =