خانواده‌های مرفه فرزندآوری را مانع پیشرفت و تفریح می‌دانند / ضرورت چاره اندیشی از سوی دولت

رفتارشناس درباره علت کاهش فرزندآوری در خانواده‌های مرفه گفت: این خانواده‌ها بیشتر به دنبال تفریح، خوشگذرانی و یا مسائل دیگری هستند و فرزندآوری را مانعی برای این کارها می‌دانند.

مجید ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز گفت: فرزندآوری تابعی از سبک زندگی هر جامعه‌ای است. متاسفانه باتوجه به گسترش فضای مجازی و رسانه‌های اینترنتی، امروزه مشاهده می‌شود که فرزندآوری دچار تغییراتی در اکثر جوامع به خصوص جامعه ما شده است.

چرا دهک‌های درآمدی بالا اشتیاقی به فرزندآوری ندارند؟ / تبلیغات باید هدفمندتر باشند

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای فرزندآوری و گران بودن شیر، پوشاک یا اقلام دارویی و بهداشتی نوزادان، خانواده‌هایی که درآمد آنها به اندازه‌ای نیست که کفاف زندگی را بدهد، فرزندآوری را تشریفاتی دانسته و تمایلی به داشتن فرزند با این شرایط اقتصادی ندارند.

ابهری بیان کرد: دولت باید برای رشد فرزندآوری و نجات جامعه از سالمندی و باز کردن پنجره‌ای جدید رو به جمعیت جوان به فکر چاره اساسی باشد. یعنی اول مسکن برای زوج‌های جوان فراهم کند. اقلام رایگان و یا حداقل خیلی ارزان برای خانواده‌ها تا زمان سه سالگی فرزند فراهم کرده و فرزندآوری را در جامعه رشد دهد وگرنه با این گرانی‌ها خانواده‌هایی که آرزوی فرزنددار شدن را دارند هم برای فرزندآوری اقدام نمی‌کنند. چندی طول نمی‌کشد که جامعه ما سالمند شود و ما وادار به گرفتن نیرو از کشورهای همسایه ‌شویم.

ابهری درباره علت کاهش فرزندآوری در خانواده‌های مرفه گفت: این خانواده‌ها بیشتر به دنبال تفریح، خوشگذرانی و یا مسائل دیگری هستند و فرزندآوری را مانعی برای این کارها می‌دانند. فرزندآوری در خانواده‌های با رفاه کمتر با توجه به ایمان و تقوای آنها و ایمان راسخ به اینکه هرآنکس دندان دهد، نان دهد، فرزندآوری بیشتری نسبت به خانواده‌های مرفه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =