اخبار سفر رئیسی به آمریکای لاتین/ رئیسی هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس‌جمهور پس از پایان سفر پنج روزه به سه کشور حوزه آمریکای لاتین، هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رئیس‌جمهور پس از پایان سفر پنج روزه به سه کشور حوزه آمریکای لاتین، هاوانا را به مقصد تهران ترک کرد.

تشکیل کارگروه سلامت بین ایران و کوبا

در نشست مذاکره هیأت‌های ایران و کوبا در حوزه سلامت که با حضور وزرای بهداشت دو کشور برگزار شد، مقرر شد کارگروه مشترک علم و فناوری سلامت میان دو کشور تشکیل شود.

نتیجه سفر رئیسی به ونزوئلا + فیلم

مطابق این توافق،  متخصصان بیوتکنولوژی  کوبا و  دانشمندان نانو فناوری  ایران برنامه مشترک پژوهشی انجام خواهند داد.

همچنین بر اساس توافقنامه دو کشور، داروهای برخوردار از  فناوری بالا به خصوص در درمان سرطان با همکاری ایران و کوبا تولید می‌شود.

بازدید رئیسی از مرکز مهندسی ژنتیک هاونا

رئیس‌جمهور در جریان برنامه‌های سفر رسمی به کوبا که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفته است، از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در این بازدید در گفتگو با مدیران این مرکز در جریان فعالیت‌ها، اقدامات و حوزه‌های تحقیقاتی آن شامل «زیست پزشکی (تحقیق و توسعه در زمینه واکسن‌ها و محصولات بیودارویی)‌، بیوتکنولوژی گیاهی،‌ آنزیم‌های صنعتی و ‌بیوتکنولوژی حیوانات» قرار گرفت.

مجموعه (CIGB) با تمرکز بر روی بیش از ۱۰ حوزه درمانی و مطالعه بر روی بیش از ۵۰ نوع بیماری در بازار  ۳۵ کشور جهان حضور دارد.

دیدار رئیسی با رهبر معنوی کوبا

در آخرین برنامه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سه کشور آمریکای لاتین، رئیسی و رائول کاسترو (رهبر معنوی کوبا) با یکدیگر دیدار کردند.

امضای ۶ سند همکاری میان ایران و کوبا

مراسم امضای ۶ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان ایران و کوبا عصر امروز با حضور روسای جمهور دو کشور برگزار شد.

این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های قضایی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات بوده که به امضای مقامات عالی‌رتبه ایرانی و کوبایی رسید.

رئیسی وارد کوبا شد

رئیس‌جمهور پس از پایان دو روز سفر رسمی به نیکاراگوئه، به منظور رایزنی برای توسعه و تعمیق مناسبات با استقبال وزیر خارجه کوبا وارد «هاوانا» شد.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا عصر امروز (پنجشنبه 25 خردادماه) به وقت تهران در محل «کاخ انقلاب» از آیت الله سید ابراهیم رئیسی به طور رسمی استقبال کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی «میگل دیاز کانل» به کوبا سفر کرده و صبح امروز(پنجشنبه به وقت تهران) وارد کوبا شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی این کشور مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

در این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و ثبت عکس یادگاری، روسای جمهور ایران و کوبا از یگان تشریفات سان دیده و اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

پس از انجام مراسم استقبال رسمی، مذاکرات خصوصی رؤسای‌جمهور و نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار خواهد شد.

«میگل دیاز کانل» فروردین ماه امسال از سوی مجلس ملی این کشور برای دومین دوره پنج ساله در سمت خود ابقا شد. او پیش‌تر در آوریل ۲۰۱۸ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب و جانشین رائول برادر فیدل کاسترو برگزیده شده بود.

رئیس‌ جمهور اسلامی‌ ایران بامداد دوشنبه ۲۲ خردادماه و در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی و در راستای تقویت روابط با کشورهای دوست و همسو، عازم کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در آمریکای لاتین شد که کاراکاس اولین مقصد، ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه دومین مقصد و هاوانا سومین مقصد سفر پنج روزه آیت‌الله رئیسی است.

در این سفر، حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه، جواد اوجی وزیر نفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

کوبا مقصد پانزدهم سفر رئیس جمهور و پایان بخش نخستین سفر دوره‌ای وی به منطقه آمریکای لاتین است. از مجموع ۱۴ سفر خارجی رئیس جمهور، وی تاکنون چهار سفر در سال ۱۴۰۰ به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر، ۶ سفر در ۱۴۰۱ به عمان، ترکمنستان، ازبکستان، سازمان ملل، قزاقستان و چین و چهار سفر به سوریه، اندونزی، ونزوئلا، نیکاراگوئه در ۱۴۰۲ انجام داده است.

کد خبر: 1185535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =