هشدار به کشورهای پذیرای رژیم اسرائیل در همسایگی ایران/ استاندارد دوگانه غرب پذیرفتنی نیست

عباس مقتدایی ضمن هشدار نسبت به استقرار عوامل وابسته به رژیم اسرائیل توسط برخی همسایگان ایران، استاندارد دوگانه غرب در برابر «دومین حمله تروریستی به شاهچراغ» که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد را غیرقابل پذیرش عنوان کرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از اصفهان با اعلام بررسی‌های این کمیسیون در خصوص ابعاد حمله تروریستی به حرم احمد بن ‌موسی (ع) [شاهچراغ] گفت: برخی از افراد دست‌گیر شده در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ از کشور تاجیکستان هستند و داعش هم در این زمینه اقداماتی را انجام داده و در بیانیه‌های خود مسئولیت را برعهده گرفته است. اما برای ما مشهود است که سرویس‌های بیگانه که برنامه‌های جاسوسی و خراب‌کاری را مدیریت می‌کنند، بنای بر ایجاد آشوب، بلوا و اقدامات تروریستی در ایران برای ناامن کردن کشور دارند.

هشدار به کشورهای پذیرای رژیم اسرائیل در همسایگی ایران

مقتدایی ادامه داد: سررشته این وقایع، به فعال شدن سرویس‌های جاسوسی بیگانه و هم‌چنین به همسایگانی که عملاً پای رژیم اشغال‌گر قدس را [به اطراف ایران] باز کرده‌اند، برمی‌گردد. ما البته از طُرق مختلف هشدارهای لازم را داده‌ایم و غیرقابل پذیرش بودن نزدیکی رژیم اشغال‌گر قدس به مرزهای ایران را گوشزد کرده‌ایم. کسانی که با دشمنان ایران دوستی می‌کنند قطعاً دوستِ ما نیستند و این موضوع در روابط خارجی کشورمان حتماً مورد توجه قرار می‌گیرد.

واکنش دستگاه اطلاعاتی کشور، سریع و استاندارد بود

این عضو گروه روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نفراتی را برای تهیه گزارشی از روند حادثه و اقدامات انجام شده، به شیراز اعزام کرده است. در یکی دو ماه قبل هم با حضور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در شیراز، موضوع حمله تروریستی قبلی به حرم شاه‌چراغ در شیراز و اقدامات پس از آن، مورد بررسی قرار گرفت. نکته موفقیت‌آمیزی که باید مورد تأکید قرار گیرد، واکنش سریع و با استانداردِ بسیار قابل قبول از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) تنها ظرف چند ساعتِ محدود پس از وقوع حادثه، با شناسایی عواملِ یاری‌رسان و همراه با تروریستِ مهاجم بود. این سرعت عمل، در نهایت منجر به دستگیری عوامل یاد شده گردید و اکنون دست عدالت بلندتر از هر زمان دیگری جنایت‌کاران را در اختیار دارد. امیدواریم قوه‌قضاییه با سرعت و فوریت، تشریفات قانونی برای رسیدگی به اتهامات بازداشت‌شدگان را در دستورکار قرار دهد.

تقسیم تروریسم به «خوب و بد» پذیرفته نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به عدم محکومیت صریح حمله تروریستی شیراز توسط دستگاه دیپلماسی برخی دولت‌ها و بسنده کردن به ابراز تسلیت، بیان داشت: استانداردهای چندگانه اعمال شده توسط غرب و تقسیم تروریسم به «خوب و بد» از سوی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل پذیرش است. کاملاً مشهود است که واکنش کشورهای غربی [نسبت به حمله تروریستی شیراز] به‌صورت «غیردوستانه» انجام می‌شود.

افراطی‌گری، دامن دولت‌های حامی تروریسم را خواهد گرفت

عباس مقتدایی در پایان گفت: در عمل، دولت‌های غربی باید بپذیرند که خود بخشی از فرآیند خراب‌کاری و اشاعه تروریسم هستند و رویکردی متضاد با صلح و امنیت بین‌المللی را در پیش گرفته‌اند. آن‌ها باید اطمینان داشته باشند که بیش از هر کشور دیگری از ایجاد بی‌ثباتی متضرر خواهند شد. دولت‌هایی که به دنبال ضرر زدن به ایران هستند، باید بدانند که در مسأله تروریسم و افراطی‌گری، دامن خود آن‌ها نیز گرفته می‌شود.

خبرنگار: مطهره سادات هاشمی فشارکی

انتهای پیام.

کد خبر: 1194635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =