متن و حاشیه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳/ زمان رای‌گیری به پایان رسید

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ با دستور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری که ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۵۸۶۴۰ شعبه از ۴۸۲ شهرستان، معادل ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای شمارش شد و مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بیشتر بخوانید؛

نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ / پزشکیان و جلیلی به دور دوم رفتند/ مشارکت ۴۰ درصد اعلام شد

بر اساس اصل «۱۱۷» قانون اساسی و تفسیر شماره ۲۷۶۴ مورخ ۱۳۶۴/۴/۵ شورای نگهبان، در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ملاک انتخاب، کسب اکثریت نسبی آراء می‌باشد. هر نامزد می تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای «ثابت و سیار» و ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

هم‌چنین براساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رای دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع می‌باشد و به استناد ماده «۳۳» این قانون، خرید و فروش آراء تهدید و تطمیع ، رای دادن با مدارک هویتی جعلی ، اخلال در امر انتخابات جرم می‌باشد و هیات های اجرایی و نظارت موظفند در صورت دریافت گزارش در این خصوص مرتکبین را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

شناسه نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به این شرح است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی - شناسه نامزد ۲۲

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد ۴۴

در ادامه گزارش ایسکانیوز را از ستاد انتخابات وزارت کشور می‌خوانید:

تصاویر بیشتر از متن و حاشیه انتخابات در وزارت کشور را اینجا ببینید

۰۷:۵۸: فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری با دستور وزیر کشور آغاز شد

احمد وحیدی، وزیر کشور، صبح امروز (جمعه)، در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، ضمن اعلام رسمی آغاز فرآیند رای گیری دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، گفت: با سلام به حضور مقدس حضرت بقیه الله الاعظم و مردم شریف ایران اسلامی و بزرگداشت خاطره شهدا، بویژه شهید بزرگوار آیت الله رئیسی، دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی را برای برگزیدن رئیس جمهور آینده، از بین دو نامزد محترم، در ۵۸ هزار و ۶۳۸ شعبه در داخل کشور و در همه شعبات در خارج از کشور آغاز می کنیم.

وی افزود: انشاء الله این انتخابات نیز مانند انتخابات دیگر پر برکت و برای ساختن ایران اسلامی مفید و موثر باشد.

وزیر کشور ضمن دعوت از ملت شریف ایران برای حضور در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ملت شریف ایران دعوت می شود در آغازین ساعات روز پای صندوق های رای حضور یابند و بار دیگر استحکام، اقتدار و عزت و بزرگی ملت ایران را یک بار دیگر به اثبات برسانند.

۰۸:۱۵: وزیر کشور رای داد

وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداختند. احمدی وحیدی و محمدتقی شاهچراغی در دقایق اولیه شروع رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری، رای خود را به صندوق مستقر در وزارت کشور انداختند.

۰۸:۳۵: محمد مخبر، سرپرست قوه مجریه، اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات رای خود را به صندوق انداختند 

۰۹:۰۰: اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور: همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است
 

ستاد انتخابات با انتشار اطلاعیه شماره ۹ برای آگاهی هم میهنان اعلام کرد: کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن) هستند.

 متن این اطلاعیه به شرح است:

 نظر به آغاز فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸:۰۰ صبح آماده اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن)می باشند .

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

۰۹:۱۹: مخبر: دولت بدون هیچ گرایشی انتخابات را برگزار می‌کند

سرپرست ریاست جمهوری گفت: به دقت، حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم و به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند.

محمد مخبر پس از مشارکت در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: یاد رئیس‌جمهوری شهید را گرامی می‌داریم و خلأ وجود او انصافا لحظه به لحظه خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: اصل حضورم در وزارت کشور قبل از هرچیز برای قدردانی از اعضای ستاد انتخابات کشور و دست‌اندرکاران انتخابات است که واقعاً کار سختی انجام می‌دهند و به طور معمول از یک سال قبل کار را برای انتخابات آغاز می‌کنند تا در تمام کشور امکان لازم برای پای صندوق‌های رأی آمدن همه فراهم باشد.

مخبر یادآور شد: الان که از روند برگزاری انتخابات در کشور بازدید کردم، شاهد هستیم چند ۱۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات سهیم هستند. کار خوب پیش رفته است و در بازدیدی که داشتیم تاکنون، نسبت به هفته گذشته افراد بیشتری رأی خود را به صندوق انداختند.

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: امیدوارم امروز شاهد حضور گسترده‌تری از مردم در این انتخابات باشیم‌. به دقت حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم و به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند.

۰۹:۲۵: اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور: اطلاعیه‌هایی که از طریق صدا و سیما پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است


ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور رساند، اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد .

به گزارش مرکز اطلاع  رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای سراسر کشور می رساند، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته باشند و در تمام طول مدت اخذ رأی آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای  جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد، مورد عمل قرار دهند.

اطلاعیه هایی که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می باشد.

۱۰:۰۴: زارع پور: ۹۹.۵ درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده است

عیسی زارع پور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مثل سه انتخاباتی که در ۵ ماه گذشته برگزار شده است، ارتباطات بخش کلیدی در برگزاری انتخابات دارد چون احراز هویت برخط انجام می شود. امروز شاهد پوشش ۱۰۰ درصد شعب اخذ رأی هستیم و تمام دستگاه احراز هویت به شبکه متصل شده اند.

وی ادامه داد: ۹۹.۵ درصد استعلامات به شکل برخط انجام شده که نشان می دهد شبکه باکیفیت و پایدار بوده است. ۴۰۰ تیم مشغول پایش فیبرنوری و زیرساخت های ارتباطی هستند تا اگر قطعی عمدی یعنی خرابکاری یا سهوی بوجود آید، به سرعت مساله را برطرف می کنند. من هم امروز در ستاد انتخابات کشور در کنار وزیر کشور هستم تا پایداری شبکه را رصد کنیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته چند مورد خرابکاری در شبکه داشتیم، اما همکاران من در آماده باش هستند و با تلاش خود موجب شدند که این اقدامات خرابکارانه اثری بر شبکه نداشته باشد و شبکه پایدار است.

۱۱:۰۶: اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور: اخذ رای با کارت های ملی قدیمی امکان‌پذیر نمی‌باشد


ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۳ ضمن تاکید مجدد بر ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی توسط شخصص رای دهنده برای اخذ رای اعلام کرد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

در اجرای ماده «۱۹» قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند، اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز مدارک هویتی مذکور قابل قبول نمی باشد.

 ضمناً به کلیه دارندگان شناسنامه های قدیمی توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

یادآور می گردد، در مرحله دوم انتخابات مذکور همانند مرحله اول، اخذ رای با کارت های ملی قدیمی«بدلیل پایان اعتبار» امکان پذیر نمی باشد.

۱۱:۳۰: اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور؛ سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام باید باشد

اطلاعیه ستاد انتخابات کشور که پیش از ظهر روز جمعه منتشر شد، به این شرح است:

به اطلاع کلیه جوانان برومند ایران اسلامی می رساند، سن انتخاب کنندگان در انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. لذا کلیه متولدین روز«۱۵» تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای سراسر کشور در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

 یادآور می گردد، همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند برای رای دهندگان الزامی است.

۱۲:۳۰: اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور؛ مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا قید کنید

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ از هموطنان خواست مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه ی انتخاباتی ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند.

ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه تاکید کرد:

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند، به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای محترم انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی و شناسه ی انتخاباتی ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

۱۳:۲۰: اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور؛ افرادی که از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار نیستند، با فرد مورد اعتماد به شعبه رای بروند

آن دسته از هموطنانی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای نیستند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و ثبت رای به همراه شخصی از افراد خانواده یا فرد مورد اعتماد به شعب مراجعه کنند.

متن اطلاعیه به این شرح به اطلاع مردم ایران اسلامی می رسد:

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند می رساند، برای شرکت در مرحله دوم  انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

۱۴:۳۵: اسلامی: شاهد افزایش مشارکت در مقایسه با دور اول انتخابات هستیم

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: فرایند اخذ به صورت روان در تمامی شعب که  ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور است  از ساعت ۸ آغاز شده است  و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

وی افزود: پس از ساعت ۱۸ با تشخیص وزیر محترم کشور این زمان قابلیت تمدید دارد و  ستاد انتخابات کشور از مردم شریف ایران به جهت حضور در پای صندوق‌های رای در ساعات  اولیه و مدیریت زمانی که انجام گرفته است که موجب یاری همکاران ما در شعب اخذ رای شده است، تشکر می‌ کند.

اسلامی تاکید کرد: بر اساس گزارش دریافتی شاهد افزایش مشارکت در مقایسه با دور اول انتخابات در همین ساعت  هستیم و امیدوارم این مشارکت ادامه یابد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با قرائت اطلاعیه شماره ۱۴ گفت: بر اساس اطلاعیه  شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور، به آگاهی نمایندگان محترم در شعب اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌رساند،نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای حق تبلیغ علیه هیچ کدام از نامزدها و  دخالت در کار هیات های اخذ رای و بازرسان شورای نگهبان ندارند و در صورت تخلف از حوزه اخذ رای اخراج می‌گردند.

وی‌ادامه داد: تشخیص تبلیغ با هیئت‌های اجرایی است.

۱۵:۴۰: اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور؛ در صورت ارائه شناسنامه قدیمی مسئولین شعب از ثبت احوال شماره ملی فرد مذکور را دریافت کنند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ خطاب به اعضای شعب اخذ رای، هماهنگی های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور برای دارندگان شناسنامه قدیمی را اطلاع رسانی کرد.

 اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به شرح منتشر شد:

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رای می رساند، با عنایت به هماهنگی های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

۱۶:۰۰:  اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور؛ نحوه اخذ رأی در شعب سیار تفاوتی با شعب ثابت ندارد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد: نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد.

این اطلاعیه که بعدازظهر جمعه منتشر شد به این شرح است:

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می­ رساند، نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد، لذا از رأی دهندگان گرامی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً در قبال ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی می بایست رأی گیری بعمل آید.

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین۱۳۸۵/۴/۱۵ و قبل از آن می­توانند در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نمایند.

۱۷:۰۵: بازدید نمایندگان پزشکیان از ستاد انتخابات وزارت کشور 

۱۷:۳۰: اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد 

سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد: بنا به دستور وزیر کشور انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: با تشکر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و درخواست تمدید زمان اخذ رأی گیری در شعب سراسر کشور بنا به دستور وزیر کشور تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

۱۷:۴۵: ره‌پیک: شاهد روند خوبی در انتخابات هستیم 
 

قائم مقام دبیر شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

سیامک ره پیک ضمن حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به زحماتی که دوستان اجرایی در وزارت کشور و شورای نگهبان و هم سایر دستگاه‌ها کشیده‌اند ، الحمدلله روند خوبی را در انتخابات شاهد هستیم و مشکلات جدی نبوده است.

وی افزود: مشکلات کوچکی وجود داشت که حل کرده‌ایم. از طرفی روند مشارکت را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدوار هستم تا پایان وقت به همین شکل این روند ادامه یابد و امیدواریم مشکل مهم پیش نیاید و پس از آن روند شمارش آرا آغاز شود.

۱۹:۳۳: اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۲ تمدید شد 

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: با تشکر از حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و با عنایت به درخواست تمدید زمان اخذ رأی گیری در شعب سراسر کشور با موافقت وزیر کشور زمان رای گیری ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

۲۱:۲۵: صالحی امیری: اگر مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد نظام و مردم برنده هستند

نماینده مسعود پزشکیان در ستاد انتخابات کشور گفت: اگر میزان مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد، نظام برنده است، چون قدرت ملی ایران افزایش می یابد و مردم برنده هستند که تغییری در سفره و معیشت آنها احساس خواهند کرد.

رضا صالحی امیری در گفت و گو با خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور، گفت: روند مشارکت نسبت به هفته بعد مثبت است. روند کلی انتخابات مثبت است. مسائل فرعی مثل همه انتخابات وجود دارد که با پیگیری و گفت و گو حل و فصل می شود؛ با مسائل جدی برخورد نکرده ایم.

وی افزود: اراده نظام بر برگزاری انتخابات حداکثری و اراده مردم حضور در صندوق های رأی است که این دو اراده وفاق و انسجام ملی ایجاد می کند که برنده مردم و نظام هستند و شخص نیست؛ هیچ کس نباید احساس کند او برنده است.

نماینده پزشکیان تصریح کرد: اگر میزان مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد، نظام برنده است، چون قدرت ملی ایران افزایش می یابد و مردم برنده اند که تغییری در سفره و معیشت آنها احساس خواهند کرد.

۲۱:۳۰: نماینده سعید جلیلی در واکنش به خرید و فروش آرا: شاهد پدیده خرید و فروش آرا در خارج از شعب اخذ رای هستیم

حجت عبدالملکی نماینده سعید جلیلی مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: پیش‌بینی ما این است از مشارکت ۵۰ درصدی عبور خواهیم کرد. شاهد پدیده خرید و فروش آرا در خارج از شعب اخذ رای هستیم.

وی افزود: حجم زیادی شکایت و اعلام تخلف را دریافت کردیم. خود فرایند اخذ رای و اجرای  آن توسط وزارت کشور به درستی انجام می شود.

۲۱:۳۵: اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۴ تمدید شد 

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: بنا به درخواست شعب در سراسر کشور و با تایید وزیر کشور، زمان اخذ رای رای گیری ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

۲۴:۰۰: اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور: زمان رای‌گیری به پایان رسید

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ ضمن اعلام پایان مهلت اخذ رای، آغاز شمارش آراء مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را طبق قوانین مربوطه اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح به اطلاع عموم ملت ایران می رسد:

بسمه تعالی

به آگاهی اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رای می رساند که مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید. لذا اعضای مذکور موظفند از رای دهندگانی که به هنگام اعلام زمان پایان انتخابات در صف حضور داشته اند رای گیری بعمل آورند و هنگامی که مطمئن شدند هیچ فردی برای رای دادن در داخل شعبه باقی نمانده است، مرحله شمارش آراء را طبق قوانین مربوطه آغاز نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و از همه کسانی که از ساعات آغازین امروز با دل هایی مملو از ایمان و عشق به آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در انتخابات حضور یافتند، تقدیر و تشکر می نماییم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =