سردار اخوان: ۱۸ بیمارستان سیار ۱۶ تخت خوابی در سطح یگان‌ها تا پایان سال ایجاد خواهد شد

رزمایش سامانه های جراحی تاکتیکی و ارتقا سامانه‌های بهداری حیات بخش با حضور معاون بهداری رزمی نیروی زمینی و استید بالینی طب رزم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در این رزمایش با اشاره به اینکه ما قرار است در سال ۱۴۰۴ جز ۵ ارتش برتر دنیا در زمینه طب رزم باشیم عنوان کرد: اکنون در دامنه قله حرکت می‌کنیم و امیدواریم در افق مذکور به اهداف تعیین شده برسیم.

وی افزود : هر کدام از سامانه های جراحی تاکتیکی یک بیمارستان کامل است و به یگان ها ابلاغ شده که باید ۱۸ بیمارستان سیار ۱۶ تخت خوابی داشته باشیم که تجهیزات فنی و جانبی آن ها از سوی معاونت بهداری رزمی نیرو تامین خواهد شد.

سردار اخوان تصریح کرد: آن طور که برنامه ریزی شده تا پایان سال این بیمارستان ها در یگان ها ایجاد خواهد شد و این معاونت از امکانات یگان ها برای این موضوع حمایت و پشتیبانی خواهد کرد . معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه یادآور شد : قرار است یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نیز در آینده نزدیک افتتاح شود. همچنین در زمینه طب رزم یگانی نیز افراد در گردان ها آموزش می بینند تا جان افراد را در شرایط بحرانی نجات دهند.

در ادامه این رزمایش سرهنگ پاسدار جلیلی‌فر، جانشین بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاثیر گذار بودن و ارزشمند بودن سامانه‌های جراحی تاکتیکی و بیمارستان‌های سیار این نیرو گفت: علیرغم جنگ روانی دشمنان؛ این بیمارستان ها در زمینه نجات جان انسان ها اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی افزود: سامانه های جراحی تاکتیکی در میدان رزم و در شرایط خاص و بحرانی عملکرد فوق العاده ای دارند و این یکی از دستاوردهای معاونت بهداری رزمی نیرو است.

در ادامه این مراسم سرهنگ دوم پاسدار ربیعی‌نژاد، مدیر امداد و عملیات معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی تاکید کرد: سامانه جراحی تاکتیکی با اهداف خاصی از قبیل تقویت سرعت تیم های عملیاتی، ارتقا سطح آموزش و عملیات و تکمیل تجهیزات پزشکی و ... راه اندازی شده اند.

وی عنوان کرد: قرار است یک سامانه سیار دندانپزشکی نیز در آینده نزدیک راه اندازی شود که مقدمات آن در دست پیگیری است.

در ادامه این رزمایش سرهنگ پاسدار روح الله قائدامینی مدیر مرکز مطالعات معاونت بهداری رزمی عنوان کرد: ارتقاء و بهره وری سامانه‌های جراحی حیات بخش را بر مبنای اصول علمی و روز آمد پذیرفته شده و تلاش جهادی رزمندگان بهداری نیروی زمینی سپاه در این زمینه شایسته تحسین است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =