۵۰ پنل تخصصی در همایش بین‌المللی طوفان الاقصی برگزار می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه گفت: ۵۰ پنل تخصصی در همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اکبر نصراللهی دبیر همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها در مراسم افتتاحیه این همایش که ۶ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش طوفان‌الاقصی تبیین عملیات پیروزمندانه و تشریح روایت صحیح برای دانشجویان و مردم است.

بیشتر بخوانید:

رویداد «دانشگاه؛ خط مقدم طوفان الاقصی» همزمان با روز بسیج برگزار می‌شود

وی افزود: این همایش سه ویژگی مهم دارد. نخست این که با حمایت دانشگاه‌ها و رسانه‌های مختلف در حال برگزاری است. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه امام حسین (ع) هستند. ویژگی دوم این همایش استمرار جهاد تببین در مورد غزه با برگزاری ۵۰ برنامه است.

نصراللهی خاطرنشان کرد: این همایش افتتاحیه است و ادامه خواهد یافت. ۵۰ پنل تخصصی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه‌های دولتی برگزار خواهد شد. برای مثلا گروه محیط زیست می‌تواند تاثیر حمله به فلسطین را از نظر زیست‌محیطی بررسی کند.

دبیر همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه تصریح کرد: من معتقدم که ما عملیات ۶ اکتبر را در هشتم اکتبر جا گذاشتیم. به همین دلیل، لازم است که تبیین درستی از اتفاقی که رخ داد داشته باشیم.

زارعی: مهم‌ترین نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه، پایه‌گذاری مقاومت است

سعدالله زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها  اظهار کرد: مهم‌ترین نقش جمهوری اسلامی در جنگ غزه، پایه‌گذاری مقاومت است. اگر جمهوری اسلامی نبود، کسی تصور نمی‌کرد که بتواند در مقابل آمریکا ایستادگی کند. ساختارهای مقاومتی متفاوتی که در منطقه پدید آمدند محصول نگاه دولت در ایران بودند. تسلیح مقاومت‌ها در سطح منطقه از سوی ایران سیاست روشن کشور ماست.

وی افزود: مدل رفتار جمهوری اسلامی در مدیریت صحنه بسیار مؤثر است. برای مثال در جنگ ۳۳ روزه هم ایران نقش پررنگی ور حمایت از مقاومت داشت.ایران سرخط حرکت را مشخص کرد و یک منطقه به حمایت از فلسطین به پاخاست. کارهای شجاعانه‌ای که یمن انجام داد، برخاسته از تجربه و مدیریت جمهوری اسلامی بود. در این ۵۰ روز اسرائیلی‌ها سرگرم مدیریت شکست بودند.

زارعی خاطرنشان کرد: نقش جمهوری اسلامی در مجموعه اتفاقاتی که در ۲ ماه گذشته اتفاق افتاده، واضح است. اسرائیلی‌ها مشغول مدیریت شکست هستند و تلاش می‌کنند آثار این شکست را از ارکان وجودی خود پاک کنند. اسرائیلی‌ها می‌خواستند با زور، بمباران و بی‌رحمی به اسرای خود دست پیدا کنند و نهایتا وادار به مبادله اسرا شدند. مسئله فقط یک عملیات نیست بلکه روند ضربه به اسرائیل است. اداره آب و نان مردم کار سختی بود که حماس توانست آن را مدیریت کتد. قدرت دفاعی حماس در زیر این فشارها، آسیب اساسی ندید و با همان قدرت روز اول می‌تواند به کار خود ادامه دهد.عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد؛ حماس با این تدابیر توانست بخشی از اسرای خود را آزاد کند. این مدیریت پیروزی است.

روح‌افزا: رسانه‌های دنیا در دستان صهیونیست‌ها قرار دارد

فرشته روح افزا استاد دانشگاه در افتتاحیه همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها» در رابطه با واقعیت صهیونیسم اظهار کرد: اگر قدرت صهیونیستها را در جامعه جهانی احصا کنیم در حساب و کتاب منطقی متوجه خواهیم شد که اینها بازنده شده‌اند. 

وی ادامه داد: انگلستان بعد از جنگ جهانی اول قسمت‌هایی از اردن عراق و فلسطین را برای خود برداشت و به صهیونیستها قول داد که من به شما سرزمین میدهم. 

روح افزا خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق صهیونیست‌ها وارد فلسطین شدند و این سرزمین را غصب کردند.  

وی افزود: رسانه‌های دنیا در دستان صهیونیست‌ها قرار دارد و برخی برندها که نام نمی برم شنبه ها تمام درامد خود را به صهیونیستها میدهند! 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بایدن می‌گوید برای صهیونیست بودن یهودی بودن لازم نیست! اینها شرکتهای مختلفی در دنیا برای سقط جنین دارند. 

وی اضافه کرد: اینها در بحرانها برای خودشان هم آدم های خوبی نبودند در بحث تشکیل خانواده خودشان هم دچار مشکل هستند و آموزش سکس در دوره تحصیلی نوجوانان آمار بالای افسردگی و زندگی های ناپایداری که اصلا موفق به ازدواج نمیشوند.
 
روح افزا گفت: در سوئد ۸۸درصد زنان در آرامش نیستند!  هر ساله بیش از ۶۰۰ مادر فرزند خود را میکشند و اسناد همه اینها وجود دارد.
وی بیان کرد: آمار بالای سقط و کتک خوردن زنان و... وضعیت بحرانی آنها را نشان میدهد. صهیونیسم یک ایدئولوژی است که نمی خواهد هیچ کس در دنیا بفهمد. 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:  باید بدانیم چه کسی پیروز این جنگ است؟  زن مقاومت با شجاعت ایستادگی کرد. صهیونیست یک اندیشه است و در بین مسیحیان و حتی مسلمانان حامی دارد و کاری کردند که مردم در جهان متوجه نشوند.

وی ادامه داد: قطره قطره خون مردم زنان و کودکان بیداری اسلامی را رقم زد. صهیونیست با همه برنامه ریزی‌ها و توانمندی‌ها امروز به زن کشی کودک کشی و خبرنگارکشی رسیده و این نقطه آخر آنهاست و آنها حقیقتا باخته‌اند چون صهیونیسم اندیشه‌ای غلط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =