ضرر مالی تهیه‌کنندگان هالیوود برای تولید فیلم‌های سفارشی صهیونیست‌ها

کارگردان سینما گفت: تهیه‌کنندگان هالیوود از این فیلم‌های سفارشی دچار ضرر مالی می‌شدند. این منطقی نبود که فیلم‌هایی با فروش پایین ساخته شوند؛ اما در راستای حمایت صهیونیست‌ها معنادار می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز افخمی کارگردان سینما در همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها که ۶ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کوشش صهیونیست‌ها در سینما مخصوصا سینمای آمریکا برای ارائه روایت‌های خودشان انکارشدنی نیست. صهیونیست‌ها در سینما می‌خواهند روایت را بر حقیقت مسلط کنند. این رویکرد پست مدرن نامیده می‌شود به این معنا که می‌توانیم حقیقت را هر گونه تمایل داریم بیان کنیم؛ اما واقعیت این است که آنچه به عنوان گوناگونی حقیقت بیان می‌شود منطقی نیست.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات ۹۲ درصد کشورهای جهان علیه رژیم صهیونیستی

وی افزود: صهیونیست‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند رویکرد خودشان را به عنوان حقیقت ارائه دهند؛ اما این موضوع که تا قرن بیستم جواب می‌داد، امروز دیگر طرفداری ندارد. تهیه‌کنندگان هالیوود از این فیلم‌های سفارشی دچار ضرر مالی می‌شدند. این منطقی نبود که فیلم‌هایی با فروش پایین ساخته شوند؛ اما در راستای حمایت صهیونیست‌ها معنادار می‌شد.

افخمی خاطرنشان کرد: فیلمی مانند فهرست شیندلر ملودرامی سوزناک است که چند ساعت بعد از دیدنش فراموش می‌شود. فروش این فیلم مدیون آکادمی اسکار است. در این فیلم کودکی تحت تاثیر تبلیغات ضدیهود، به قطار حامل یهودیان که به سمت زندان آشویتس در حرکت است علامت مرگ نشان می‌دهد. این صحنه تاثیر عکس گذاشت و باعث شد که حرکت مرگ به عنوان یک شوخی بین نوجوانان آمریکایی در دبیرستان‌ها رایج شود.

کارگردان سینما تصریح کرد: دیگر امکان سانسور وجود ندارد؛ چرا که اینترنت بلافاصله از واقعیت، تصویر را نشان می‌دهد. جنگ غزه تعیین‌کننده بود و در آینده با دنیایی مواجه خواهیم بود که فیلم‌سازی برای تبلیغ سخت‌تر خواهد بود. حتی برای جبهه حق هم سخت خواهد بود، چه برسد به جبهه باطل که قصد دارد دروغ‌پراکنی کند. ما وقتی می‌خواهیم در مورد غزه فیلم بسازیم، نمی‌دانیم چگونه می‌توانیم کاری تولید کنیم که تاثیرگذارتر از فیلم‌های واقعی فداکاری فلسطینیان باشد.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها نژادپرست و سوسیالیست هستند. دین ندارند و یهودیت را از جهت نژادی تبلیغ می‌کنند. تحول عمیقی در جهان اتفاق افتاده است که نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست. واضح است که دیگر ساخت فیلم‌های تبلیغاتی ممکن نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =