نیروی زمینی سپاه پیشران مدیریت جهادی سلامت در مناطق محروم

طرح مردمیاری درمان محور در روستای کرکهرک شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه توسط مرکز بهداری رزمی غرب نیروی زمینی سپاه و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه با رویکرد ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی منطقه و افزایش سطح سلامت و توسعه عدالت در سلامت انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: این طرح در دو مرحله صورت پذیرفته است. در گام اول و باحضور تیم های غربالگری عمومی خودکافی که با رعایت طرح انطباق و با استفاده از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان خواهر و برادر طی دو روز انجام پذیرفت ، این تیم ها ضمن حضور در چادر عشایر منطقه و روستاهای پراکنده این منطقه ضمن ارزیابی وضعیت سلامت با درنظر گرفتن شاخص های سلامت، تلاش موثری درتعیین نیازمندی های تخصصی مردم منطقه و سطح بندی خدمات پزشکی تخصصی نمودند. این تیم های غربالگری باهدف آموزش بهداشت و ارجحیت آن در بهره وری سلامت در برخی مدارس منطقه حضور یافتند.در این مرحله بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ نفر خدمت به مردم این منطقه ارائه گردید.

بیشتر بخوانید:

رزمایش بزرگ امنیتی سپاه در غرب کشور برگزار شد

سردار اخوان در ادامه افزود: در مرحله دوم با استقرار سامانه بیمارستان سیار تخصصی امام حسین با ظرفیت ۶۴ تخت بستری و با حضور۲۰ نفر از پزشکان متخصص قلب، ارتوپدی، جراحی عمومی، بیهوشی، گوش و حلق و بینی، بیهوشی، دنداپزشک و پزشک عمومی و پشتیبانی ۸۰ نفر از پرستاران، پیراپزشکان و کارکنان اداری و پشتیبانی و در بخش های بستری، اتاق های عمل(۲واحد) ریکاوری، ICU، CCU ، اورژانس، داروخانه، تریاژ، دندانپزشکی، درمانگاه های تخصصی و عمومی و بخش های پاراکلینیک( رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و الکترو کاردیوگرافی و با داشتن سامانه های « MIS و HIS “ با استفاده از نسخه الکترونیک ؛ خدمات مراقبت از سلامت به صورت ویژه رونمایی شد .

وی در ادامه با بیان ویژگی های خاص این بیمارستان سیار تخصصی از این سامانه به عنوان پشتوانه نظام سلامت استان بویژه در حوادث و بلایا و بحران ها نام برد و تصریح کرد : بیمارستان سیار تحصصی امام‌حسین علیه السلام مرکز بهداری رزمی غرب نیروی زمینی سپاه تاکنون بیش از ۶ هزار نفر خدمت مراقبت از سلامت عمومی و تخصصی به مردم منطقه ارائه نموده است و تا تاریخ ۲۳ آذرماه در این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد و پیش بینی می گردد تا بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت سلامت به مراجعین ارائه نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد : مراجعین به این بیمارستان حضور آن را در منطقه موجب امید و نشاط در بین مردمان دانستند؛ چرا که اکنون با حضور رزمندگان نیروی زمینی سپاه و بیمارستان مجهز معاونت بهداری رزمی نیرو؛ تمام خدمات پزشکی لازم را دریافت می کنند .

انتهای پیام/

کد خبر: 1210472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =