پیش‌بینی «شاگردپروری» در آیین‌نامه ارتقای اعضا هیات علمی

با توجه به رویکردهای شاگردپروری در فعالیت های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم، بخش شاگردپروری در پیش نویس آیین نامه ارتقاء اعضاء هیات علمی پیش بینی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس گزارش عملکرد وزارت علوم طی دو سال گذشته، توجه به رویکردهای شاگردپروری در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی یکی از برنامه‌هایی است که دراولویت وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفته است برهمین اساس «بخش شاگردپروری در پیش نویس آیین نامه ارتقاء اعضاء هیات علمی» پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

ردپای ۳۱ دانشمند برنده جایزه نوبل در ساخت بمب اتمی

این اقدام در راستای کمک به پرورش علمی و تربیتی دانشجویان و حمایت از استعدادهای درخشان صورت گرفته است.

«تدوین آیین نامه استادراهنمای آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی» و «تصویب سیاست های کلی جهت تعامل مستمر با استعدادهای درخشان» از دیگر اقداماتی که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

ارتقاء توان مهارتی و ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان ازدیگر برنامه های وزارت علوم است که در اولویت این وزارتخانه بوده و دراین راستا اقداماتی صورت گرفته که می توان به «تدوین دروس مهارتی-اشتغال پذیری به میزان ۳ الی ۱۵ واحد درسی در دوره های کارشناسی»، «تدوین آیین نامه اجرای دروس مهارتی-اشتغال پذیری»، «اشتغال و بکارگیری محققان پسا دکتری»، «طرح پسا دکتری فناوری»، «ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها» و «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشته های تحصیلی در واحدهای فناور وشرکت های دانش بنیان» اشاره کرد.

که براساس آمار مرداد ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲، وزارت علوم در «فراخوان، جذب و بکارگیری دانشجویان متناسب با رشته های تحصیلی در واحدهای فناور وشرکت های دانش بنیان» حدود تعداد ۲۱۴۱ دانشجو برای نخستین بارپذیرش شدند تا با زیست بوم کسب و کارآشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =