زلفی گل: پیرایش فرهنگ جامعه وظیفه جامعه دانشگاهی است

وزیر علوم گفت: پویش، پالایش و پیرایش فرهنگ جامعه یکی از کارهایی است که باید توسط جامعه فهیم دانشگاهی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در مراسم دومین دوره آیین اعطای نشان عالی دانشگاه که دوشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم در راستای هویت‌بخشی به جوانان کشور برگزار می‌شود. تحقق مرجعیت علنی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است. مرجعیت علمی در مقیاس فردی، دانشکده‌ای، گروهی و ملی قابل پیگیری است.

وی افزود: پویش، پالایش و پیرایش فرهنگ جامعه یکی از کارهایی است که باید توسط جامعه فهیم دانشگاهی انجام شود. برای مثال برخی ضرب‌المثل‌ها درست نیستند مانند این که با یک گل بهار نمی‌شود. دانشمند و متفکری که مرجعیت علمی دارند، در هر جا قرار بگیرد، آن مکان را گلستان می‌کند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: برخی کشورها کار را مقدس می‌شمارند؛ اما در فرهنگ ما گفته می‌شود که کار برای تراکتور است. نباید حرص زد. در حالیکه حرص زدن برای علم و دانش و تبدیل دانش به ثروت مقدس است. معرفی انسان‌های بزرگ به جامعه ارزشمند است.

وزیر علوم تصریح کرد: من به عنوان وزیر علوم دعا می‌کنم که خدا انسان‌های بزرگ بر سر راه جوانان این کشور قرار دهد. انتخاب انسان‌های بزرگ به جامعه این مفهوم را می‌رساند که ما قدر بزرگان را می‌دانیم و آن‌ها را بر صدر می‌نشانیم. امیدواریم در راستای علم‌آفرینی اقدامات موثری انجام شود.

در ادامه این مراسم از ۱۱ نفر استاد دارای مرجعیت علمی تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =