آشنایی با خواص بادمجان

بادمجان یکی از گیاهان شناخته شده ای است که به دلیل وجود مواد مغذی غنی به فعالیت های شناختی و سلامت کلی روان کمک بسیار شایانی می کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بادمجان یکی از معروف ترین صیفی جات است که در تمامی طول سال آن را می بینید.

بیشتر بخوانید:

چه سبزیجاتی را نباید به صورت خام مصرف کرد؟

بادمجان در خانواده ای قرار می گیرد که گوجه فرنگی و فلفل شیرین و سیب زمینی اعضای دیگر این خانواده هستند. بادمجان که به آن بادنجان و کهپرک هم گفته می شود از تیره بادمجانیان است.

خواص بادمجان برای بهبود عملکرد مغز

بادمجان یکی از گیاهان شناخته شده ای است که به دلیل وجود مواد مغذی غنی به فعالیت های شناختی و سلامت کلی روان کمک بسیار شایانی می کند. بادمجان علاوه بر اینکه با رادیکال های آزاد مخرب مبارزه می کند باعث سم زدایی مغز نیز می شود.

یکی دیگر از خاصیت های خوب بادمجان برای مغز این است که باعث می شود خونرسانی به مغز افزایش یابد و به طور خلاصه باعث افزایش جریان خون به سمت مغز می شود. بادمجان با خونرسانی خوب به مغز باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغز برید.

این عمل باعث می شود قدرت مغز به جهت تحریک مسیرهای عصبی برای تقویت و توسعه قدرت تفکر بیشتر شود. ضمن اینکه بادمجان به عنوان تقویت کننده مغز نیز شناخته می شود و برای همین به ن لقب غذای مغز را نیز داده اند.

بادمجان برای درمان کم خونی

در بادمجان آهن و مس به مقدار زیاد وجود دارد و باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شده و به درمان آنمی و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند. بادمجان باعث جلوگیری از علائم کم خونی مانند سردرد ، خستگی ، ضعف و افسردگی می شود.

بادمجان برای بهبود نقرس

نقرس به دلیل بالا بودن اسید اوریک خون ایجاد می شود. بالا بودن این ماده در خون باعث می شود تا شما دچار بیماری نقرس شوید. بادمجان دارای مقدار مناسبی از پورین می باشد که برای درمان نقرس موثر است.

خواص بادمجان برای کاهش کلسترول خون

فیبر موجود در بادمجان باعث کاهش کلسترول بد خون شده و افزایش کلسترول خوب خون را به دنبال دارد و به این ترتیب از حملات قلبی ، سکته قلبی و آترواسکلروزیس پیشگیری می کند. بادمجان باعث کاهش فشار خون شده و برای سلامت قلب و عروق موثر است.

بادمجان برای درمان یبوست

فیبر موجود در بادمجان باعث بهبود حرکات روده شده و به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند و برای درمان یبوست و بواسیر موثر است.

بادمجان برای درمان افسردگی

کمبود سروتونین در بدن باعث ایجاد استرس ، اضطراب و افسردگی می شود. بادمجان به دلیل داشتن ماده به نام اسکوپولیتین باعث تنظیم میزان سروتونین خون شده و به درمان افسردگی کمک می کند.

خواص بادمجان برای سلامت و تقویت استخوان‌

یکی از خاصیت های مهم بادمجان برای سلامت استخوان می باشد. بادمجان برای کسانی که در معرض تحلیل استخوان هستند مفید است. ترکیبات پلی فنلی موجود در بادمجان باعث می شود تا از تحلیل رفتن استخوان ها پیشگیری کند.

این ترکیبات با کاهش علائم پوکی استخوان باعث محکم شدن استخوان ها شده و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ها را به دنبال دارد. علاوه بر موارد گفته شده بادمجان دارای مقدار قابل توجهی از آهن و کلسیم می باشد که به سلامت کلی استخوان ها کمک می کند. پتاسیم موجود در بادمجان به جذب کلسیم کمک کرده و سبب می شود تا استخوان های بدن شما در امان باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =