آغاز ثبت نام اربعین ۱۴۰۳ + جزئیات

ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، طبق روال سال های گذشته ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح امروز در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

نحوه دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد

ثبت نام در سامانه سماح یکی از الزامات سال ‌های اخیر برای شرکت در زیارت اربعین حسینی است. دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در کشور در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین هستند و ثبت‌نام زائران در ارائه آمار و اطلاعات دقیق زائران به مسئولان مربوطه تأثیرگذار است چراکه در این صورت می‌دانند حجم تردد زائران در روزهای مختلف چگونه است و برای حمل و نقل نیز برآورد بهتری خواهند داشت.

این در حالی است که زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح از پوشش بیمه‌ای برخوردار می‌شوند ضمن اینکه برخی خدمات مانند فروش بلیت و صدور گذر زیارتی به زائرانی تعلق خواهد گرفت که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر می‌باشد و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

بیمه زائرین در قالب سه بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمتهای ۸۰،۰۰۰ و ۹۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ تومان است که هر یک از زائران باید بنا به تمایل خود الزاماً یکی از پوشش‌های بیمه ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت‌نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =