پورعباس: نتایج نهایی کنکور دهه اول مهرماه اعلام می‌شود

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری دهه اول مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور صبح امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، در نشست خبری با موضوع برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ که با حضور اصحاب رسانه در سالن کنفرانس سازمان ملی سنجش برگزار شد، اظهار کرد: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، برای اولین بار در طول تاریخ سازمان سنجش زمان آن تغییر کرد و ۸ تیرماه به برگزاری انتخابات اختصاص یافت و به ناچار و با هماهنگی های صورت گرفته این آزمون را ۲۱و ۲۲ تیر ماه برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اینترنت قطع نخواهد شد ادامه داد: در صبح پنج شنبه آزمون گروه ریاضی و انسانی، بعداز ظهر پنج شنبه گروه آزمایشی هنر و زبان، و صبح جمعه آزمون گروه آزمایشی تجربه برگزار خواهد شد.

پورعباس تصریح کرد: امسال در مجموع گروه های آزمایشی ۹۸۰ هزار داوطلب داریم و نتایج اولیه و نمرات خام اواخر مرداد اعلام خواهد شد. انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته اوائل شهریورماه ، شروع انتخاب رشته نهایی در دهه اول شهریور و نتایج نهایی کنکور هم تلاش میکنیم دهه اول مهرماه اعلام شود تا در نیمه دوم مهرماه ثبت نام و شروع ترم تحصیلی انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید دفترچه آزمون سراسری از سال آینده به صورت کاملا هوشمند خواهد بود، افزود: امسال هم از دستگاه های قدیمی استفاده میکنیم و دستگاه های مدرن ما هنوز به کار گرفته نشده اند و البته فرآیند به صورت هوشمند اما به شیوه فیزیکی برگزار میشود.

پورعباس با تاکید بر اینکه تمام دفترچه ها امسال شخصی سازی شده است؛ اضافه کرد: دفترچه های هیچ دو نفری کنار هم و حتی هیچ دو حوزه در جوار هم شبیه یکدیگر نیست و داوطلبین به این موضوع دقت کنند.

وی با تاکید بر اینکه والدین و داوطلبان به هیچ وجه فریب جریان هایی که به دنبال اخاذی هستند را نخورند، خاطرنشان کرد: توزیع کارت از دیروز بعد از ظهر آغاز شده و برای گروه تجربی تا صبح پنج شنبه نیز ادامه دارد که توصیه میکنیم تمام داوطلبین ظرف امروز و فردا نسبت به دریافت کارت خود اقدام و این کار را به لحظات آخر موکول نکنند تا فرصت ویرایش داشته باشند.

پورعباس گفت: تا کنون ۳۰۰هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند و به مرور پیامک برای داوطلبین در حال ارسال است. توصیه میکنیم داوطلبین در شهرهای بزرگ یک روز قبل از محل برگزاری آزمون بازدید و وضعیت ترافیک و منطقه را بسنجند.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه های ما مجهز به دستکاه های سیگنال یاب هستند، تصریح کرد: در صورت وجود هر گونه مشکل به روی کارت داوطلبین به باجه های رفع نقص ما که در تمام شهرها مستقر هستند مراجعه کنند.

پورعباس با اشاره به برگزاری آزمون در ۱۷۴۷ حوزه فرعی در ۴۰۸ شهرستان خاطرنشان کرد: پیرترین شرکت کننده این مرحله آزمون خانمی متولد ۱۳۲۲ از استان کرمانشاه و جوانترین هم خانمی متولد ۱۳۹۰ از کنگاور است.

ادامه دارد...

کد خبر: 1236038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =