جلسه شورای اداری سوادکوه شمالی برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه شمالی با حضور نمایندگان مردم و مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با حضور یاسین محمدی راn فرماندار، حجت‌الاسلام شعبان فلاح امام جمعه، نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد.

علی کشوری، نماینده حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه شمالی خطاب به روسای ادارات حاضر در جلسه، درباره رویه مدیریتی این شهرستان، سخنانی را مطرح کرد.

کشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات انجام شده در حل مشکلات تداخل حریم‌های جاده، راه‌آهن، رودخانه، جنگل و غیره با زندگی مردم گفت: یکی از مصوبات ادوار گذشته کمیسیون اصل نود که در مجلس نیز تصویب شد، موضوع نقشه‌های هوایی بود که کمک شایانی به حل مشکلات پیرامون آن کرد اما در مناطقی که نقشه درست هوایی احصاء نشده ، آسیب جدی وارد کرده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون اصل نود در مورد احقاق حق مردم فعالیت می‌کند و این احقاق حق از سوی دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز پیگیری می‌شود.

کشوری یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز چندین بار در دیدار با نمایندگان ادوار مختلف به کمیسیون اصل نود اشاره مستقیم داشتند و تاکیدات ایشان هم در این‌باره وجود دارد که بنده قطعاً اهتمام ویژه‌ای به آن خواهم داشت.

نماینده خانه ملت با اشاره به نگاه غلط جامعه به تکالیف قانونگذاران بیان کرد: شاید عموم مردم تصوری از وظایف منتخبین خود در بهارستان نداشته باشند و عمدتاً در ملاقات با نمایندگانشان، درخواست‌هایی که مربوط به حیطه کاری نمایندگان خانه ملت نیست تقاضا می‌کنند، که این موضوع به عدم آموزش صحیح از طریق رسانه‌ها و مدرسه برمی‌گردد.

کشوری با انتقاد از رویه مدیریت در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی اظهار کرد: بسیاری از خواسته‌های مردم با نگاه مختصر مدیران شهرستان قابل حل است و ما نمایندگان باید با تمام توان به دنبال مسائل و پروژه‌های بزرگتر باشیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما نمایندگان مردم، شالوده نگاه و انتخاب مردم هستیم و باید به مسائل کلانی که در حوزه انتخابیه، گریبان‌گیر مردم است بپردازیم؛ ما اگر خودمان را درگیر مسائل و پروژه‌های کوچک کنیم، از مسائل و پروژه‌های بزرگتر باز می‌مانیم.

عمران عباسی، دیگر نماینده این حوزه انتخابیه نیز در سخنانی به موضوعات روز پرداخت و با انتقاد به این‌که شرایط موجود در شأن شهرستان نیست، گفت: مناطق دیدنی شیرگاه فقط محدود به طبیعت سرسبز آن نیست بلکه آثار طبیعی و تاریخی فراوانی دارد؛ مانند پل‌های شهر که شهرت خاصی به این شهر بخشیده‌ تا جایی که خیلی‌ها شیرگاه را با نام شهر پل‌ها می‌شناسند اما تاسیسات زیربنایی شهر در شأن آن نیست.

وی در ادامه افزود: درهمین راستا اقدامات موثری در رابطه با دو پل شهر که مطالبه چندین ساله شهروندان بوده، انجام شده است.

عمران عباسی با تاکید به مدیران در برنامه‌ریزی کارها از نگاه نظارتی خود گفت و تأکید کرد: از آنجایی که نظام، بودجه‌های لازم را تخصیص داده، باید بدانیم که این اعتبارات و خدمات برای چه اموری صرف شده؛ شاید مدیران به درستی برنامه‌ریزی نکرده و یا چینش مراحل اجرای برنامه به درستی انجام نشده باشد.

این نماینده مردم خاطرنشان کرد: کوتاهی در خدمت‌رسانی، قابل توجیه نیست و لازم است که مدیران، دقت و برنامه‌ریزی را سرلوحه کار خود قرار دهند و مردم نیز تعامل خود با دستگاه‌های اجرایی را تقویت کنند.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =