بساط شهود جعلی جمع شد

قوه قضاییه اعلام کرد که با ایجاد سامانه شهود حرفه‌ای، بساط شهود جعلی که در محاکم قضایی پول می‌گرفتند و شهادت دروغ می‌دادند جمع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در سالهای اخیر اتفاقات جدیدی افتاده که باعث می‌شود تصورات سنتی و قدیمی در خصوص بسیاری از موضوعات را تغییر دهیم مثلا در مورد خدمات قضایی کارهای نوینی انجام شده است که لازم است از آنها مطلع باشیم و استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: ۳۰۰ محکوم در لیست عفو قرار گرفتند

یکی از معضلات پرونده‌های قضایی در سال‌های گذشته بحث وجود شهود حرفه‌ای و جعلی بود؛ یعنی عده‌ای وجود داشتند که پول می‌گرفتند و شهادت دروغ می‌دادند و به آنها «شاهد حرفه‌ای» می‌گفتند.

این افراد بعضا قاضی را دچار اشتباه و خطا می‌کردند و در واقع عدالت به خاطر کاری که آنها می‌کردند مخدوش می‌شد اما قوه قضاییه چند سالی است که برای رفع این مشکل «سامانه شهود حرفه‌ای» را ایجاد کرده است.

این سامانه در اختیار قضات است و به طور خودکار تعداد دفعاتی که یک شخص در سال به عنوان شاهد در کلیه محاکم قضایی حاضر شده است را مشخص می‌کند و اگر فردی چند بار این کار را کرده باشد، به قاضی هشدار می‌دهد.

اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که بعد از راه اندازی این سامانه و استفاده قضات از آن بساط شهود جعلی و حرفه‌ای که قبلا در اطراف دادگاه‌ها و ساختمان‌های قضایی فعالیت جدی داشتند، جمع شده است.

این اقدام، یک اقدام هوشمند علیه فساد و تخلف در پرونده‌های قضایی و به نفع عدالت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =