مسابقه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ / امارات ۰ - ایران ۱

مهدی قائدی به عنوان بهترین بازیکن زمین از نگاه AFC انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران درحالی از ساعت ۱۹:۳۰ فردا در دومین دیدار خود در چارچوب مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف امارات می‌رود که تماشاگران نسبت به عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی در بازی نخست برابر قرقیزستان انتقاد داشتند و حالا تقابل با اماراتِ آماده اصلا نبرد آسانی به نظر نمی‌رسد؛ به خصوص که ورزشگاه محل بازی هم چندان برای ملی پوشان خوش یمن نیست.

دو تیم در حالی در استادیوم هزا بن زاید شهر العین به مصاف یکدیگر خواهند رفت که آخرین حضور ملی پوشان در آنجا با یک نتیجه تلخ همراه بود. در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، ایران در همین ورزشگاه به مصاف ژاپن رفت و در آن دیدار پرماجرا که حواشی آن را هم به یاد دارید، با سه گل مغلوب سامورایی‌ها شد تا از رسیدن به فینال باز بماند و البته کارلوس کی روش هم تیم ملی را برای مرتبه نخست ترک کند. حالا کمی کمتر از ۶ سال از شبی که آن خاطره تلخ ساخته شد، می‌گذرد و تیم ملی باز هم باید به العین سفر کند. شهری که نسبت به دبی و ابوظبی ایرانی‌های به مراتب کمتری دارد و باید دید این بار جو ورزشگاه هزا بن زاید چگونه خواهد بود.

اماراتی‌ها در حالی پای به میدان این مسابقه خواهند گذاشت که در مسابقه اول توانسته‌اند نتیجه‌ای دور از انتظار به دست بیاورند و در دوحه با نتیجه سه بر یک از سد قهرمان آسیا یعنی قطر بگذرند و به صدر جدول رده بندی گروه برسند.

در مقابل تیم ملی ایران در حالی اولین مسابقه خود را در اصفهان با برد خفیف یک بر صفر مقابل قرقیزستان به پایان رساند که انتقادها از نمایش تیم ملی، به اوج رسید تا شاگردان امیر قلعه‌نویی برای رهایی از انتقادات شکل گرفته، علاوه بر کسب نتیجه در خانه امارات، به فکر فوتبال زیبا و هجومی هم باشند.

آمار و ارقام رویارویی تیم ملی با این تیم عربی به طور یک طرفه‌ای به سمت یوزهای ایرانی سنگینی می‌کند. از ۱۶ بازی برگزار شده بین دو تیم، تیم ملی ۱۳ بار برنده بوده، دو بار این مسابقه به تساوی انجامیده و فقط یک بار امارات موفق به برد شده است؛ بردی که ۲۷ سال از تاریخ آن می‌گذرد!

گزارش لحظه به لحظه "ورزش سه" از دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات را در همین صفحه دنبال کنید:

شرح گل:

امارات ۰-۱ ایران (مهدی قایدی دقیقه ۴۵+۳):دامی و بازی بدون توپ طارمی باعث شد قایدی در سمت چپ محوطه جریمه صاحب توپ شود و قایدی پس از دریبل کردن مدافع اماراتی به زیبایی گل اول را وارد دروازه امارات کرد.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۷: در وضعیتی که طارمی فرصت شوت‌زنی داشت، با تعلل کردن یک موقعیت خوب را از دست داد.

دقیقه ۹: این بار طارمی در موقعیت تک به تک با خالد عیسی صاحب توپ شد اما گلر امارات با تنگ کردن زاویه، توپش را مهار کرد.

دقیقه ۱۷: ارسال صورت گرفته روی دروازه ایران با ضربه سر به موقع محمدی دور شد.

دقیقه ۳۰: ارسال خطرناک اماراتی‌ها در شرایطی که کایو برای سر زدن آماده بود، از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: اشتباهات پی در پی مدافعان اماراتی باعث شد شوت نورافکن در پشت سر عناصر دفاعی امارات به قایدی برسد که این بازیکن در کمال فرصت طلبی خود دروازه خالد عیسی را باز کرد اما پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت و گل مردود شد.

دقیقه ۴۷: نفوذ و دریبل دو طرفه صالح حردانی با دخالت مدافع اماراتی همراه شد و توپش به کرنر رفت.

دقیقه ۵۵: تیم ملی ایران در نیمه دوم فشار تهاجمی خودش را بیشتر کرده و آرام آرام برای خلق موقعیت جلو می‌روند.

دقیقه ۷۶: شوت صالح پس از برخورد به کمر قربانی از دروازه ایران دور شد.

دقیقه ۷۶: ضدحمله خوبی که آزمون و طارمی داشتند با تعلل بی مورد و عملکرد ضعیف قلی زاده باعث شد از دست برود!

دقیقه ۷۷: ارسال صالح با اختلافی کم از کنار سر کایو به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: پاس عمقی طارمی باعث خلق یک موقعیت دو به تک بین سردار آزمون و خالد عیسی و علی صالح شد که با ضربه زمینی سردار نیز همراه شد ولی عیسی به خوبی آن را پای خود مهار کرد.

دقیقه ۸۵: نفوذ فوق العاده علی صالح دفاع ایران را کاملا بهم ریخت و در لحظه‌ای که در گوشه محوطه جریمه گیر افتاده بود، توپ به دست صالح حردانی برخورد کرد و داور کره‌ای بازی اعلام پنالتی کرد؛ این صحنه توسط VAR مورد بازبینی قرار گرفت و پنالتی رد شد!

کد خبر: 1242524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =