چرا برخی مردم تمایلی به تزریق واکسن کرونا ندارند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی که از تاریخ 21 تا 25 شهریور انجام داده به بررسی دلایل عدم تمایل برخی از مردم در دریافت واکسن کرونا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظرسنجی که از تاریخ 21 تا 25 شهریور انجام داده به بررسی دلایل عدم تمایل برخی از مردم در دریافت واکسن کرونا پرداخته است. در این نظرسنجی که از جامعه آماری 1581 نفر افراد بالای 18 سال انجام شده است، 30 درصد از افراد به ایمنی بخشی واکسن اعتماد نداشته و 29 درصد هم از عواقب واکسن می‌ترسند.

از این میان 9 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی مشکلات شخصی را دلیل عدم تمایل خود دانسته و شش درصد هم فکر می‌کنند که نیازی به دریافت واکسن ندارند. مشکلات جسمی، کمبود وقت و نبود واکسن مورد نظرشان در کشور هم دیگر دلایل مطرح شده در این نظرسنجی بود.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۱۴.۲ درصد از شهروندان بالای ۱۸ سال کشور، اصلاً تمایلی به زدن واکسن ندارند. عدم تمایل به دریافت واکسن در میان گروه‌های مختلف، متفاوت است. مردان (۱۷.۲ درصد) بیشتر از زنان (۱۱.۳ درصد) گفته‌اند که تمایلی به واکسن زدن ندارند.

عدم تمایل به دریافت واکسن در گروه سنی زیر ۵۰ سال (۱۷ درصد) به طرز قابل توجهی بیش از گروه سنی بالای ۵۰ سال (۷ درصد) است. مجردها (۱۷.۸ درصد) بیش از متأهل‌ها (۱۳.۴) گفته‌اند که رغبتی به دریافت واکسن ندارند. عدم تمایل به دریافت واکسن در میان افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی ۱۵.۷ درصد و در بین افراد دارای تحصیلات دانشگاهی ۱۱.۳ درصد است. عدم تمایل به دریافت واکسن کرونا در بین افرادی که ساکن مراکز استان‌ها هستند، ۱۴.۷ درصد، شهرهای کوچکتر ۱۵.۱ درصد و روستاها ۱۲.۳ درصد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =