وعده های تازه برای رتبه بندی معلمان / ماجرای واردات فایزر صحت داشت؟

در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی درخصوص رتبه‌بندی معلمان و واکسیناسیون کرونا منتشر شد که در این گزارش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، بحث داغ  روزهای اول پاییز همیشه به مدرسه و دانش‌آموز و معلم اختصاص داشته اما هفته اول مهر ۱۴۰۰ متفاوت از دیگر سال‌ها و با اعتراض جمعی معلمان آغاز شد. رتبه‌بندی کلیدواژه پرتکرار این روزها است که قریب به ۱۰ سال از پیشنهاد و اجرای گام اول آن می‌گذرد اما هنوز معلم‌ها به چیزی که می‌خواستند نرسیده و مسئولان هم وعده می‌دهند.

پربحث‌ترین هفته؛ رتبه‌بندی معلمان

آخرین اتفاقات هفته در حوزه رتبه‌بندی معلم‌ها حاکی از این است که ده مهر بلاخره لایحه به صحن علنی مجلس می‌آید و مواد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سوژه داغ هفته؛ فایزر و محدودیت‌های کرونایی

در وزارت بهداشت هم خبر واردات واکسن کرونای فایزر برای مادران باردار بحث داغ بود و رسانه‌ها در مورد آن به اظهار نظر پرداختند که در نهایت وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسنی نیامده و نخواهد آمد و با این صحبت مهر پایان بر شایعات زد.  واکسن آنفولانزا هم که با شروع سرما کم کم به دغدغه مردم تبدیل می‌شود هم طبق وعده سازمان غذا و دارو وارد و در داروخانه‌های منتخب توزیع شده و قرار است واردات آن افزایش یابد. البته زمزمه‌هایی هم از استفاده از واکسن آنفولانزای تولید داخل گفته می‌شود که فعلا اظهار نظر رسمی در این باره مطرح نشده است.

احتمال رفع محدودیت‌های کرونایی و اظهار نظر در مورد محروم کردن کسانی که واکسن نزده‌اند از خدمات اجتماعی دیگر موضوع مهم هفته بود که موافقان واکسیناسیون از آن استقبال و مخالفان اعتراض کردند.

آخرین وضعیت کرونا در ایران هم از روند نزولی ابتلا و فوتی و سرعت گرفتن واکسیناسیون حکایت دارد که امیدواریم وعده جشن پایان کرونای وزیر بهداشت به زودی عملی شود.

سوژه مجازی‌ها؛ تست چشمی کرونا

رستم قاسمی؛ وزیر راه با گفت‌وگویی که درمورد نحوه انجام تست کرونا از زائران اربعینی که به کشور بازمی‌گردند، داشت به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. قاسمی در گفت‌وگو با رسانه ملی گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین در مرزهای هوایی و زمینی در نظر گرفته شده است و از آنها به جای PCR تست چشمی کرونا گرفته خواهد شد. همین کلمه تست چشمی کافی بود تا کاربران فضای مجازی ویدیو آن را دست به دست کنند و موجبات تولید محتواهای طنز فراهم شود. در نهایت وزیر راه در مصاحبه دیگری موضوع را اینطور شرح داد که گروه‌های پزشکی به تعداد کافی در مرزها هستند و تست کرونا هم از نوع غیرچشمی‌اش انجام می‌شود.

حال ناخوش محیط زیست

خبرهای خوشی از محیط زیست به گوش نمی‌رسد، با شروع سرما در نقاط مختلف اخبار افزایش آلودگی هوا هم از کلان‌شهرها منتشر می‌شود و سناریوی تکراری سرما و آلودگی و افزایش بیماری‌های ناشی از آن تکرار می‌شود. آتش‌سوزی در نقاط مختلف جنگل‌های زاگرس هم انگار تمامی ندارد و هربار نقطه‌ای می‌سوزد و ما ثروتی غیرقابل بازگشت را از دست می‌دهیم.  آتش اما تنها زاگرس را نمی‌سوزاند و جنگل‌های گلستان هم به درد مشترک مبتلا هستند.

امیدوار کننده‌های هفته روند کاهش مبتلایان به کرونا و در مقابل ناراحت‌کننده‌های هفته کمبود دارو به ویژه داروی قارچ سیاه و حال ناخوش محیط زیست بود که امیدواریم مسئولان فکری به حال آن‌ها کنند تا خبرهای ناخوش هفته به تکراری‌های هفته که فقط گفته می‌شوند دریغ از عمل و راهکار بدل نشوند.

انتهای پیام/


کد خبر: 1113150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =