ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر وان

شهر وان در شرق کشور ترکیه قرار دارد. وان یکی از شهرهای تاریخی این کشور است که در طول سالیان متمادی به علت بازار گسترده­ای که داشته، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان بوده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، شهر وان در شرق کشور ترکیه قرار دارد. وان یکی از شهرهای تاریخی این کشور است که در طول سالیان متمادی به علت بازار گسترده­ای که داشته، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان به ­ویژه ساکنین شمال غرب بوده است. اما امروزه فقط بازارها نیستند که گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند، بلکه مقاصد توریستی و گردشگری بسیاری نیز دارد که دلایل خوب و موجهی برای سفر به وان هستند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر بوردو

این شهر در مجاورت دریاچه وان قرار گرفته و کوهستان­های بکر شرق ترکیه در اطراف آن کشیده شده­اند. مجاورت با دریاچه وان از این شهر یک منطقه بندری ساخته و امکان تفریحات ساحلی را نیز فراهم آورده است. حجم خدمات رفاهی در این شهر به ویژه رستوران­ها و هتل­ها بسیار زیاد است و بازار رقابتی آن­ها، امکان دریافت خدمات مطلوب و مقرون به صرفه را فراهم می­کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که جمعیت کثیری از مسافران این منطقه را ایرانیان تشکیل می‌دهند. بله ایرانی‌ها! مراودات بسیار زیادی که بین مردم این نقطه از جهان با ایرانیان در طول زمان اتفاق افتاده، حتی سبب شده برخی از کسبه و بازاریان وان تا حدی به زبان فارسی آشنایی پیدا کنند.

مردم وان از لحاظ فرهنگی هم مشابهت‌های بسیاری با مردم ایران دارند و برعکس دیگر نقاط ترکیه، بیشتر زنان این شهر محجبه بوده و در اجتماعات مختلف با حجاب کامل حضور پیدا می‌کنند. مردم این منطقه اصالت ترکی و در برخی نقاط اصالت کردی دارند و زبان آنها ترکی و کردی و در برخی موارد تلفیقی از هر دو است.

واحد پول وان، لیراست و در مبادلات خود از این واحد پول استفاده می­کنند. اما قیمت اجناس را به ریال نیز اعلام می‌کنند و در اختیار مشتریان ایرانی خود قرار می­دهند.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

همانطور که گفتیم شهر وان ترکیه یکی از مناطق سردسیر نیم‌کره شمالی است و در خصوص زمان مسافرت به آنجا باید به این نکته مهم دقت کرد. اگر به سرما عادت ندارید و یا کلا از مسافرت در دل سرما لذت نمی­برید، بهتر است برای سفر به وان اوایل خرداد ماه یا در طول تابستان اقدام کنید. در این زمان، وان گرم‌ترین روزهای خود را سپری می­کند.

اما ممکن است هدف اصلی از انتخاب زمان سفر به وان، پایین آوردن هزینه‌­های مربوطه باشد. پس اگر می­خواهید مسافرت ارزانی داشته باشید، پیشنهاد می­کنیم به هیچ وجه در روزهای جشن سال نو به آنجا نروید. چرا که ازدحام گردشگران و کاهش اتاق­های خالی هتل­ها، هزینه­‌های اقامتی را در بالاترین حالت ممکن قرار می­دهد.

همچنین در زمان فرا رسیدن تعطیلات ایرانی­ها و قرمز شدن رنگ یک روز در تقویم ما، قیمت­های مسافرتی در وان بالا می‌رود، مخصوصا هزینه اقامت که به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. اما برعکس، در فصل پاییز همزمان با باز شدن مدارس و دانشگاه­ها در ایران، سفر به وان با کاهش چشمگیری روبه‌رو می‌شود. به همین خاطر قیمت­ها هم به شدت پایین می­آید.

اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی هم صحبت کنیم، فصل پاییز آب و هوای معتدل و تقریبا خنکی دارد و برای سفر به وان موقعیت مناسبی است. با این حال این شما هستید که نسبت به سلیقه و بودجه‌ای که دارید، بهترین زمان سفر را انتخاب می‌کنید.

گستردگی مراکز خرید در شهر وان به حدی زیاد است که به صورت یک پاساژ بسیار بزرگ جلوه می­کند. در این شهر دو مرکز خرید اصلی وجود دارد.

پاساژ آیدین پریهان که یک پاساژ میان‌رده و متوسط در خیابان جمهوریت وان است.
پاساژ بسیار شیک، لوکس و بزرگ وان ای وی ام که آن هم در خیابان جمهوریت قرار دارد و یکی از بهترین مراکز خرید وان است.

فروشگاه­های سرشناس این شهر نیز عبارتند از:

فروشگاه زنجیره­ای MM migros که یک فروشگاه مواد خوراکی، بهداشتی و لوازم منزل است و در اکثر نقاط جهان شعبه دارد.
فروشگاه زنجیره­ای Carrefour SA که یک فروشگاه بزرگ فرانسوی است.

خرید در وان در تعطیلات عید نوروز و جشن کریسمس از تخفیفات ویژه­ای برخوردار می­شود؛ اما باید دقت داشته باشید که با توجه به افزایش قیمت هتل­ها، رستوران­ها و دیگر مراکز تفریحی، مسافرت در چنین زمان­هایی شما را حسابی به خرج می‌اندازد. پس اگر می‌خواهید با انگیزه صرفه‌جویی سفر وان را شروع کنید، بهتر است زمان‌های دیگری را به جز تعطیلات عید نوروز و جشن کریسمس انتخاب کنید. در زمان های حراج وان می توانید خرید ارزان‌تری داشته باشید.

جاذبه های گردشگری وان

بسیاری از ما گردش در دل طبیعت بکر و زیبای جهان هستی را بیشتر از گشت و گذار در خیابان­های شلوغ دوست داریم. اگر شما هم جزو این دسته هستید، می‌توانید از این مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی وان در دل طبیعت دیدن کنید و سرزندگی و آرامش را با جان و دل احساس کنید.

دریاچه وان و جزیره کوچکی که در دل دریاچه وان قرار دارد، خود به تنهایی می‌توانند یکی از مقاصد گردشگری وان باشند.
کلیسای آختامار یا آکتامار که در جزیره­ای در میان دریاچه وان قرار دارد. هزینه بازدید از این قلعه تقریبا ۳۲۰۰۰ تومان است.
خانه گربه­ها که در آن گربه­هایی سفید بسیار زیبا از یک نژاد خاص با چشمان تابه‌تا به رنگ آبی و زرد نگهداری می­شوند.
قلعه وان که گفته می­شود در قدیم جمعیتی حدود ۲ هزار نفر داشته است. این مکان دیدنی به همراه مجموعه­ای از آثار برجای مانده از یک شهر باستانی که در پایین قلعه قرار دارد، واقعا از فضاهای بسیار سرسبز و چشم‌نوازی برخوردار است. گفته می­شود قدمت این قلعه به ۹۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی­گردد. هزینه بازدید از این قلعه تقریبا ۲۱۰۰۰ تومان است.
قلعه تاریخی هوشاپ هم در ۶۰ کیلومتری شهر وان قرار دارد و هزینه بازدید آن از ۱۰ تا ۲۱ هزار تومان بسته به تعداد نفرات شما متغیر است.
آبشار مرادیه که تقریبا یک ساعت با شهر فاصله دارد و منظره‌ای بکر و بسیار زیبا را خلق کرده است.
کارتینگ، موزه وان و مجسمه آتاتورک که از جمله مناظر مصنوعی و داخل شهری هستند و از قدمت کمتری برخوردارند.
پارک آبی که دارای امکانات مختلف از جمله سرسره، استخر، سونا، جکوزی و استخر کودکان نیز هست.
مسجد عمر که با بافت تاریخی‌گونه و زیبایی که دارد موردتوجه گردشگران به ویژه گردشگران اهل سنت واقع شده است.
کارگاه نقره‌سازی و فروشگاه مخصوص نقره که در کنار خانه گربه‌ها قرار دارد و از مهم‌ترین سوغاتی های وان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =